حرفه تابلو سازی از شغل هایی می باشد که تنوع زیاد محصولات در آن خیلی قابل توجه بوده است به صورتی که با کمی دقت به این شغل این عامل را می توان به آسانی مشاهده کرد برای نمونه تابلوهای تبلیغاتی که در سطح شهر ، سر در مغازه ها ، درون مکان های تجاری و… می بینید انواع گوناگونی دارند که این مورد نشان دهنده تنوع زیاد محصولات در تابلوسازی می باشد و تابلو حروف برجسته روی دیوار یک نمونه از آن است.

تابلو حروف برجسته روی دیوار در تابلوسازی به تابلوهای تبلیغاتی می گویند که به صورت برجسته و از طریق متریال های خاص خود ساخته خواهند شد که به صورت کلی شیوه ساخت آنها به این صورت می باشد که اول حروف موردنظر از طریق دستگاه های برش موجود در کارگاه های تابلوسازی برش داده خواهند شد و پس از آن لبه هایی که از جنس آهن ، استیل ، چلنیوم و پلکسی گلاس هستند به وسیله حروف سازان دور تا دور حروف برش می خورد و گذاشته می شود و یا به اصطلاح فیکس خواهند شد که در آخر حروف تولید شده به شکل برجسته تبدیل می شود برجستگی حروف برجسته بسته به نوع فونت ، ابعاد کلی تابلو و قطر قلم یا همان ضخامت فونت خط متغیر خواهد بود که در نتیجه آنها را به صورت نورپردازی شده و یا بدون نور می توان اجرا کرد .

حروف برجسته روی دیوار

نصب حروف برجسته روی دیوار

حروف های برجسته را روی زمینه های گوناگونی می توان اجرا نمود که بعضی از این زمینه ها شامل کامپوزیت ، چوب ترمو ، تم دی اف ، سنگ ، سرامیک و … می باشند یکی دیگر از زمینه های قابل نصب حروف برجسته روی دیوار می باشد که این مورد یعنی دیوار هم در مدل های متنوع مثل دیوار سنگی ، دیوار سرامیکی ، دیوار کناف و بسیاری دیگر از موارد موجود خواهد بود .

در مورد نصب حروف برجسته روی دیوار لازم است به این نکته دقت کنید که هیچ محدودیتی در مورد نوع حروف برجسته و نصب آن روی دیوار وجود ندارد و در حقیقت همه ی حروف های برجسته را روی انواع دیوارها می توان اجرا کرد که در ادامه با چند نوع از حروف های پرفروش و پرکاربرد و نصب آنها روی دیوار آشنا می شوید .

نصب حروف برجسته ی چلنیوم روی دیوار

چلنیوم یک نوع آلومینیوم می باشد که در ساخت حروف برجسته روی دیوار از آن استفاده می شود که معمولا مشتریان آن را با نام حروف برجسته چلنیوم یا تابلو چلنیوم می شناسند این حروف بر روی نماها و زیرسازی های گوناگون به کار برده می شود که زیرسازی دیوار در مدل های گوناگون هم یکی از آنها خواهد بود .

چلنیوم به صورت یک حروف برجسته روی دیوار با نور یا بدون نور می تواند نصب گردد و به عنوان یک تابلو تبلیغاتی استفاده می شود .

نصب حروف برجسته ی پلکسی روی دیوار

پلکسی گلاس یک متریال پرکاربرد در تابلوسازی می باشد که از طریق آن تابلوهای تبلیغاتی زیادی را می توان تولید کرد که حروف برجسته پلکسی گلاس و نئون پلاستیک هم بعضی از نمونه های آنها حساب می شوند این حروف را بدون نور یا با نور روی دیوار می توان اجرا کرد که نوع با نور آن حروف نئون پلاستیک یا تابلو نئون پلاستیک گفته می شود .

نصب حروف برجسته ی فلزی و استیل روی دیوار

از طریق آهن در تابلوسازی تابلوهای زیادی می توان ساخت که ساخت حروف برجسته روی دیوار هم یکی از آنها خواهد بود ساخت حروف برجسته فلزی از طریق آن از انواع تابلوهایی می باشد که از زمان های قدیم تا امروز به عنوان تابلو تبلیغاتی استفاده می شود که پس از ساخت آن می توان آنها را رنگ آمیزی کرد و روی انواع سطوح نصب نمود .

نصب این حروف های فلزی رنگ شده و نورپردازی شده روی انواع دیوار به صورت یک تابلو تبلیغاتی خیلی هدفمند و مثبت خواهد بود و مشتریان زیادی را جذب آن برند خواهد کرد .

حروف برجسته استیل روی دیوار : یکی از انواع حروف برجسته روی دیوار که شکل و نمای خیلی زیبایی به دیوار یک مکان تجاری خواهد بخشید و بسیار به کار برده می شود حروف برجسته استیل که در چند رنگ مختلف قابل اجرا بوده است و پرکاربردترین رنگ های این حروف که بر روی دیوار نصب خواهند شد دو رنگ طلایی و نقره ای می باشند که در دو نوع مات و براق موجود هستند یک نکته دیگر که لازم است به آن توجه کنید این می باشد که حروف استیل و نصب نمودن آن روی دیوار در مدل های مختلف حروف استیل اجرا می شود که ساختن به وسیله کارگاه های تابلو سازی بسته به سفارش مشتری انجام خواهد شد .

حروف برجسته روی دیوار

نصب حروف برجسته ی لاس وگاس روی دیوار

امروزه در بین مشتریان حروف لاس وگاس بسیار پرطرفدار می باشد و کاربرد آن بیشتر در تابلو سردر مغازه ها بوده است ولی این مدل از تابلوها فقط برای تابلو سردر استفاده نخواهد شد و می توان از آن جهت تبلیغات درون رستوران ها ، فست فودها ، اسباب بازی فروشی ها و مغازه ها هم استفاده نمود .

حروف لاس وگاس را درون رستوران ها به طور معمول به عنوان حروف برجسته بر روی دیوار نصب خواهند کرد و دیوارها هم از متریال های گوناگونی می توانند باشند البته درباره این نوع از حروف برجسته لازم است به این نکته اشاره نمود که تابلو لاس وگاسی یا همان حروف لاس وگاس از طریق متریال های گوناگون که دیگر حروف های برجسته تولید خواهند شد قابل ساخت خواهد بود .

در نتیجه در اینجا بیان کردیم که جهت نصب حروف برجسته بر روی دیوار هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت و همه حروف های برجسته را روی دیوار می توان نصب نمود ولی یک نکته ی قابل بیان این می باشد که حروف های برجسته برای نصب روی دیوار اگر احتیاج به روشنایی داشته باشند لازم است سیم کشی شوند که در مورد این موضوع توصیه خواهد شد که سیم های حروف را مخفی نمایند .

جاهایی که دیوارهای آن ها فضایی خالی در پشت دارند بهترین گزینه جهت مخفی نمودن سیم ها خواهند بود و دیوارهایی که دارای فضای خالی نیستند برای مخفی نمودن سیم ها از روی آنها داکت ، لوله های استیل و یا زمینه های گوناگونی مثل چوب ترمو ، ام دی اف ، کامپوزیت و … استفاده می کنند .

اشتراک: