معنای چلنیوم:

کلمه چنلیوم از ترکیب دو کلمه Channel + Aluminum به معنی کانال آلومینیومی بدست آمده است و در زبان فارسی عامیانه در کشور ما اصطلاحاً به آن چلنیوم گفته میشود. Channel به معنی کانال و یا جسمی U شکل میباشد چون حروف فارسی، لاتین و یا اشکال دیگر، بعد از چسباندن نوار لبه به کناره های آنها شکل U مانند می گیرند.

تابلوچلنیوم در صادقیه

 

تاریخچه تابلو چلنیوم:

در سال ۲۰۰۰ میلادی شرکت اسپانیایی MCI با استفاده از فلز آلومینیوم  و روش فرآوری نوین موفق به ابداع و تولید محصول جدیدی به شکل ورق هایی با سطح آیینه به گونه ای که در ظاهر مانند آلیاژ استیل به نظر میرسند گردید. این محصول در ابتدا با نام چنلیوم (چلنیوم) Channelume معروف شد و بر سر زبان ها افتاد اما از سال ۲۰۰۰ میلادی نام Channelume به ALURAPID تغییر یافت.

قیمت تابلو چلنیوم

قیمت تابلو چلنیوم

امروزه شکل های متفاوتی از تابلو های تبلیغاتی در بازار موجود میباشد که هرکدام بسته به ویژگی و کیفیت خود دارای قیمت و هزینه مشخص هستند. برخی از تابلو ها مانند تابلو های بنری و پلاستیکی دارای قیمت پایین و برخی تابلو ها مانند تابلو چلنیوم و وکیوم قیمت بالاتری دارند. برای اطلاع از قیمت تابلو چلنیوم در ادامه با ما همراه باشید.
تابلو چلنیوم چیست
تابلو چلنیوم نوعی تابلو تبلیغاتی میباشد که قابلیت طراحی و استفاده در تمامی شکل ها و ابعاد را دارا است. پیشینه استفاده از تابلو چلنیوم به کشور چین برمیگردد. با گذر زمان و افزایش محبوبت این نوع تابلو ، استفاده از آن در سرتاسر جهان افزایش یافته است.
انواع تابلو چلنیوم
تابلو چلنیوم انواع مختلفی دارد. تابلو کریستالی ، طلایی ، چلنیوم استیل ، چلنیوم هفت رنگ ، چلنیوم برجسته ، چلنیوم الماسی ، چلنیوم پانچ شده و …… از انواع مختلف تابلو چلنیوم میباشد که میتوانند در ابعاد و شکل های مختلف ساخته شوند.
قیمت تابلو چلنیوم
همانطور که گفته شد تابلو چلنیوم دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع تابلو میباشد. استفاده از مواد اولیه با کیفیت و درجه علاوه بر تاثیر در طول عمر و کارایی ، در قیمت تابلو چلنیوم نیز تاثیر گذار است.
ورق چلنیوم استفاده شده در تابلو دارای درجه بندی کیفی گوناگون میباشد. همچنین ورق پلکسی که بعنوان سطح دو طرف تابلو استفاده میشود دارای دو درجه کیفی میباشد. عموما ورق های چینی دارای کیفیت پایین تری نسبت به دیگر انواع پلکسی میباشد.
خرید تابلو چلنیوم
تابلو چلنیوم یکی از زیباترین مدل های تابلو بوده که تاثیر فراوانی در جذب مشتری و فروش دارد و استفاده از این نوع تابلو تبلیغاتی به تمامی مغازه ها توصیه میشود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و همینطور لیست قیمت تابلو چلنیوم با تیم پشتیبانی ما در تماس باشید.

ویژگی ها:

چلنیوم (چنلیوم) یکی از انواع حروف برجسته بوده که چند سالی از ورود آن به بازار نمی گذرد در حال حاضر یکی از زیباترین و پرمصرف ترین نوع تابلو میباشد که زیبایی و تنوع رنگ و اندازه آن موجب شده خواهان بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته پیدا کند . این نوع تابلو ها در رنگ ها و اندازه های مختلف عرضه میگردد که قابلیت روشنایی نیز دارد.

این محصول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در برابر نور آفتاب، گرما و سرما مقاومت کرده و تغییر شکل و رنگ نخواهد داد و از لحاظ زیبایی جلوه خاصی به تابلوها میدهد. از محاسن دیگر لبه چلنیوم، نوار اسفنجی گردگیر آن میباشد که شرکت سازنده آن را به خوبی طراحی و در نظر گرفته است که مانع ورود گرد و غبار و آب به داخل حروف می شود.

لبه چلنیوم دارای یک روکش محافظ نایلونی بوده که تا زمان ساخت و نصب حروف بر روی قسمت براق خواهد ماند و مانع از ایجاد خط و خش بروی چلنیوم می شود و در پایان کار توسط نصاب به راحتی قابل جدا شدن می باشد. نکته لازم به ذکر این است که این روکش محافظ بعد از نصب حتما باید جدا شود در غیر اینصورت پس از چند روز قرار گرفتن در برابر نور آفتاب دیگر از چلنیوم جدا نخواهد شد.

چلنیوم در سایزهای ۷ و۹ و ۱۱ سانتیمتر با رنگهای جیوه ای (نقره ای) ،میرور (طلایی) و مشکی در بازار موجود میباشد.

انواع تابلو چلنیوم

انواع تابلو چلنیوم

از مهم ترین روش های تبلیغات و ایجاد ارتباط و تعامل میان فروشندگان و مشتری میتوان به تابلو های تبلیغاتی اشاره کرد. تابلو های تبلیغاتی با ایجاد زیبایی بصری در ذهن مشتریان ماندگار بوده و میتواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و ایجاد برند کند.

یکی از محبوب ترین انواع تابلو که بصورت گسترده توسط فروشندگان مورد استفاده قرار میگیرد ، انواع تابلو چلنیوم است. تابلو چلنیوم با داشتن ویژگی های بصری منحصر به فرد و همینطور طول عمر بالا ، ارزش خرید را نسبت به دیگر تابلو ها چند برابر میکند.

انواع تابلو چلنیوم

همانطور که گفته شد تابلو چلنیوم دارای محبوبیت فراوان میان سفارش دهندگان است. این نوع از تابلو دارای شکل ها و مدل های متفاوتی بوده که هرکدام ویژگی و قیمت مخصوص به خود را دارند. در ادامه به محبوب ترین انواع تابلو چلنیوم میپردازیم.

تابلو چلنیوم کریستال

یکی از انواع تابلو چلنیوم ، تابلو کریستالی میباشد که در ساخت آن از نوعی پلکسی گلاسه و شیشه ای استفاده میشود. برای ایجاد زیبایی بیشتر نیز از دانه های کریستال بر روی سطح ورق پلکسی استفاده میشود.

تابلو چلنیوم رینگی

تفاوت تابلو چلنیوم رینگی با دیگر انواع تابلو چلنیوم در حاشیه های آن میباشد. در این نوع از تابلو چلنیوم حاشیه ها از جنس پلکسی شفاف و یا استیل میباشد و همین امر سبب میشود که نورپردازی از حاشیه و لبه های تابلو نیز دیده شود.

تابلو چلنیوم فول کالر

یکی از زیبا ترین مدل های تابلو چلنیوم ، مدل فول کالر آن میباشد. تابلو های فول کالر قابلیت نشان دادن بیش از 16 میلیون رنگ را داشته و با استفاده از ریموت کنترل تنظیم و مدیریت میشوند. برای ساخت این نوع از تابلو از ورق چلنیوم آی سی دار استفاده میشود.

قیمت انواع تابلو چلنیوم

همانطور که خواندیم ، انواع مختلفی از تابلو چلنیوم در بازار موجود بوده که هرکدام دارای روش ساخت متفاوت ، متریال متفاوت و همینطور طراحی هستند. همین امر سبب میشود که قیمت انواع تابلو چلنیوم متغیر باشد. برای استعلام قیمت تابلو و همینطور سفارش آن با تیم پشتیبانی سایت در تماس باشید.

تفاوت بین جنس چینی و اصل:

متاسفانه  بین جنس چینی  و اصلی آن  تفاوت های چشم گیری وجود دارد.

لبه چلنیوم های اصلی ضخیم میباشد و حروف ساخته شده بعد از ساخت از استحکام خوبی برخوردار می شود، مخصوصا حروف درشت و بزرگ، به همین دلیل است که تابلوسازهای با تجربه برای ساخت حروف بزرگ حتما از لبه های اصلی استفاده می نمایند.

رنگ لبه های چلنیوم اصلی در برابر نور آفتاب و تغییرات جوی در طی سالیان ثابت بوده و تغییر رنگ نداده و همیشه براق خواهد بود؛ ولی لبه های چینی نازک میباشد و این نازکی در بعضی از مارک ها به حدی می باشد که با کوچکترین فشار تغییر حالت می دهند و یا  سوراخ می شوند، در عوض برای سازنده حروف، کار کردن با آن بسیار آسان می باشد و از این لبه ها  برای ساخت حروف کوچک می توان استفاده کرد.

یک نوع از تابلو چلنیوم بنام لترمکس (lettermax) نیز در بازار موجود می باشد که فرق آن با دیگر لبه ها این است که در روی لبه محصول، حدود ۱ سانتیمتر فضایی تعبیه شده که علاوه بر سطح حروف از این قسمت نیز نور دیده میشود و زیبایی خاصی به حروف لترمکس میدهد.

ساخت تابلو چلنیوم

ساخت تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم نوعی از تابلو های تبلیغاتی بوده که به تازگی مورد توجه و استقبال خریداران قرار گرفته شد. فرآیند ساخت تابلو چلنیوم نسبت به دیگر انواع تابلو ها متفاوت بوده و دارای ویژگی های منحصر به فردی میباشد. در صورتی که قصد خرید تابلو چلنیوم دارید ، بهتر است با فرآیند ساخت آن اشنایی داشته باشید.

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم یکی از انواع تابلو تبلیغاتی میباشد که میتواند در ابعاد و شکل های خاص طراحی و ساخته شود. مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت تابلو چلنیوم ورق چنلیوم ، ورق پلکسی و همینطور لامپ میباشد. استفاده از مواد اولیه درجه یک در طول عمر تابلو چلنیوم تاثیر گذار است.

فرآیند ساخت تابلو چلنیوم میتواند بصورت کاملا اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک صورت بگیرد. در مرحله اول از ساخت تابلو ، حروف و شکل مد نظر با استفاده از ورق چلنیوم شکل گرفته و طرح اولیه تابلو مشخص میشود. در مرحله بعد ورق پلکسی با توجه به طرح برش خورده و آماده اتصال میشود.

ساخت تابلو چلنیوم

یکی از مهم ترین تفاوت های تابلو چلنیوم با دیگر انواع تابلو ، نحوه ساخت آن میباشد. ساخت تابلو چلنیوم به این صورت است که هر قطعه ، حرف و یا شکل بصورت مجزا طراحی و ساخته شده و هر کدام دارای سیستم و مدار مرتبط با خود هستند.

برای ساخت تابلو چلنیوم نیاز به مهارت برای استفاده از ابزار های نقشه کشی مانند کورل و همینطور نحوه عملکرد دستگاه برش لیزری میباشد. در صورت استفاده از نورپردازی باید فرد سازنده آشنایی کامل با نحوه سیم کشی و اتصال لامپ ها داخل ورق پلکسی داشته باشد.

خرید تابلو چلنیوم

همانطور که گفته شد تابلو چلنیوم یکی از زیباترین و لوکس ترین نوع تابلو بوده که با استفاده از دستگاه برش ساخته میشود. اگر قصد خرید تابلو چلنیوم دارید ، تیم پشتیبانی ما آماده کمک رسانی و پاسخ به پرسش های شما میباشد.

جنس تابلو چلنیوم :

چلنیوم نوعی آلیاژ می باشد که در مقابل عوامل جوی محیطی بسیار مقاوم بوده و به راحتی در مقابل آفتاب و یا بارندگی باران، رنگ خود را از دست نمی دهد. رویه حروف چلنیوم از جنس پلکسی گلس ساخت کشور تایوان می باشد که در انواع رنگ های مختلف موجود و با انتخاب مشتریان در حروف چلنیوم استفاده می شود . برای اینکه نصب این تابلوها تمیز و شیک باشد از یک زیره به عنوان مثال از ورقهای PVC استفاده میشود که لامپهایی که برای روشنایی تابلو استفاده می شود نیز بر روی این ورق ها نصب میگردد .

رنگ و اندازه:

رنگ و اندازه لبه چلنیوم با توجه به مارک های متعددی که وجود دارد، متفاوت است ولی اصلی ترین و معروفترین لبه چلنیوم با مارک تجاری آلوراپید (AluRapid) شناخته شده که در ۱۴ رنگ و در اندازه های ۹ سانت ، ۱۱ سانت و ۱۴سانت موجود می باشد. بیشترین رنگهای استفاده شده در کشورمان رنگ های استیل (نقره ای)، مشکی و طلایی و بیشترین اندازه لبه چلنیوم استفاده شده ۹ سانت و درصد خیلی کمی ۱۱ سانت می باشد.

انواع دیگر قیمت چلنیوم با مارک های دیگری نیز وجود دارند که هرکدام مزیت خاص خود را دارد. به عنوان مثال برای حروف چلنیوم با قطر های کم (حروف ریز) به دلیل مشکلات ساخت از لبه ۷ سانت نیز استفاده می شود.

روشنایی تابلو:

داخل حروف چلنیوم از لامپهای SMD و LED استفاده می شود. SMD بدلیل پر نور بودن و همینطور ضد آب بودن مناسب تر از LED می باشد. از مهم ترین قسمت های تابلو، نور آن می باشد که باید دقت بیشتری در هنگام نورپردازی شود. مصرف پایین برق، پخش مناسب نور، خاموشی کمتر، نصب آسان و … مزیتهای لامپ SMD نسبت به لامپای LED هستند. منبع تغذیه مورد استفاده این لامپها ترانس 12 ولت می باشد.

مراحل ساخت حروف چلنیوم:

what-is-channelume-5

ساختار فیزیکی حروف چلنیوم

زمانی که حروف یک تابلو در برنامه کرل دراو (CorelDRAW) و یا اتوکد (Autocad) از لحاظ فونت، سایز و ضخامت طراحی شد، طرح مورد نظر به روی جنس پلکسی گلس (Plexi Glass) که دارای رنگ های مختلف می باشد لیزر می شود.

what-is-channelume-6

Plexi Glass در رنگ های مختلف

پلکسی نوعی پلاستیک می باشد که ظاهری شبیه شیشه با مقاومت بیشتر دارد و در رنگ ها و جنس های مختلف موجود می باشد. برش پلکسی ها با دستگاه برش لیزری انجام می گیرد.

پس از اینکه طرح مورد نظر توسط دستگاه لیزر شد نوبت به چسباندن لبه چلنیوم به پلکسی می رسد.

در تابلوسازی هایی که از دستگاه چلنیوم ساز استفاده می کنند، مراحل خم کردن، قوس و شیار بر روی لبه چلنیوم، توسط دستگاه به صورت کامپیوتری طبق فایل طراحی شده انجام می پذیرد که خالی از اشکال هم نیست، چون این دستگاه توسط اروپایی ها برای فونت لاتین طراحی و ساخته شده نه برای فونت فارسی، به همین دلیل در بعضی از موارد اشکالاتی وجود دارد، حتی میتوان گفت که بعضی از این دستگاه ها در طی مراحل ساخت بر روی لبه چلنیوم خط و خش نیز ایجاد میکنند.

در تابلوسازی هایی که  مجهز به این دستگاه ها نمی باشند مراحل خم کردن قوس و شیارها توسط استاد کار ماهر انجام می گیرد.

پس از آماده شدن لبه حروف و لبه چلنیوم آن را بر روی میز آهنی با آهنرباهای مخصوص ثابت و جذب یکدیگر می کنند و با چسب ۱۲۳ و اسپری لبه چلنیوم را به پلکسی میچسبانند.

پس از ساخت حروف چلنیوم نوبت به زیر سازی این حروف می رسد که برای اینکار از ورقهای پی وی سی pvc با ضخامت ۸ تا ۱۰ میلی متر استفاده می شود که ابعاد این ورق ۱۲۰ در ۲۴۰ سانتی متر می باشد. این ورقها در مقابل آب، آفتاب، گرما و سرما مقاوم بوده و تغییر حالت نخواهند داد و به همین منظور جهت زیرسازی حروف چلنیوم بسیار کاربرد دارند.

حروف چلنیوم ساخته  شده بر روی ورق پی وی سی قرار گرفته و دور آن را خط کشی می نمایند و توسط اره برقی برش خورده به نحوی که در داخل چلنیوم زیر نوار گردگیر به راحتی قرار بگیرد .

برای قسمت روشنایی داخل چلنیوم از اس ام دی SMD استفاده میشود:

تا قبل از دهه هشتاد در کشور ما لامپ های نئون بصورت فراوان پشت شیشه  مغازه ها، فروشگاه ها و یا داخل حروف نئون پلاستیک استفاده می شد که درعین نور زیاد و زیبایی و جلب توجه، بسیار ترد و شکننده بودند و با کوچکترین ضربه شکسته و گاز آن خالی می شد.

لامپ های نئون از ترانس های هسته ای با ولتاژ های بالا تغذیه می شدند که معمولا بر اثر شوک دادن قسمت الکترود به بدنه نئون و یا فلزات اطراف باعث شکستن خود لامپ میشد و یا در زمان بارندگی و یا تماس با آب بازهم باعث شوک دادن و اتصالی در قسمت الکترود می شد و در کل اگر داخل حروف نئون پلاستیک استفاده می شد بسیار مشکل ساز بوده و مدام باید مورد سرویس و تعمیرات قرار میگرفت و در بعضی موارد این اتصالی ها باعث آتش سوزی نیز می شد.

در اوایل دهه هشتاد لامپ های ال ای دی LED وارد صنعت تبلیغات و مخصوصا تابلوسازی شدند. ال ای دی های شاخه ای، جای لامپ های نئون داخل حروف پلاستیک را گرفتند، در ابتدا این ال ای دی های شاخه ای، به ظاهر بهتر از لامپ نئون به نظر می رسیدند، ولی خالی از اشکال نبودند چون هم ضد آب نبودند و هم بر روی پلکسی حروف، نقاط نورانی پر رنگ ایجاد می کردند.

پس از آن ال ای دی های بلوکی پنج لامپ و سه لامپ، جای ال ای دی های شاخه ای را گرفت که این محصولات، مشکل آب و نقاط نورانی را بر طرف کرد، ولی نور این ال ای دی ها همچنان رضایت بخش نبود.

پس از آن شرکت های چینی ال ای دی های جدیدی بنام اس ام دی (SMD) تولید و روانه بازار کردند که می توان گفت یک شاهکار در زمینه ایجاد نور دلخواه داخل حروف بود. اس ام دی ها دارای شدت نور فوق العاده و طول عمر بالا بوده و رزین روی بلوک های آن مقاوم و ضد آب می باشد و نصب آنها بر روی پی وی سی (PVC) بسیار آسان و سریع صورت می گیرد.

what-is-channelume

نمونه ای از لامپ های SMD

لامپ های اس ام دی (SMD) موجود در بازار دارای نمونه های کره ای نیز می باشند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در عین حال قیمت تابلو چلنیوم  بالاتری نیز دارند.

لازم به ذکر است که منبع تغذیه اس ام دی ها، ترانس های ۱۲ ولت بوده و مصرف آنها به مراتب کمتر از ترانس های هسته ای با ولتاژ بالا می باشد و به همین دلیل اگر سیم کشی و تقسیم آمپر به صورت صحیح انجام شود، دیگر مشکل حرارت، اتصالی و سوختن نخواهند داشت.

نحوه سیم کشی و تقسیم جریان:

پس از آنکه پی وی سی حروف چلنیوم برش خورد نوبت به چسباندن  لامپ های اس ام دی می رسد. ابتدا سطح روی پی وی سی باید کاملا تمیز و پاک شود سپس محافظ چسب پشت اس ام دی ها را جدا کرده و لامپ ها کنار یکدیگر با فواصل بین ۳ ال ۴ سانت چسبانده می شود، تا جایی که تمام سطح PVC را پوشش دهد.

چنانچه فواصل بین SMDها بیشتر از حد معمول شود پس از نصب خواهیم دید که حروف چلنیوم دارای نقاط تاریک و کم رنگ خواهد بود. در این مرحله حروف چلنیوم آماده نصب بوده و باید توسط یک نیروی ماهر و با تجربه بر روی سطح کامپوزیت و یا هر جای دیگر نصب گردد.

مراحل نصب حروف چلنیوم:

ابتدا یک پلات در ابعاد واقعی از متن حروف چلنیوم طبق طرح اولیه تهیه و آن را روی محل مورد نظر نصب می کنیم. سپس PVC چلنیوم را روی طرح قرار داده و با پیچ در جای خود محکم  می نماییم. پس از نصب تمام پی وی سی ها، سیم لامپ های اس ام دی را با سوراخ کردن محل های لازم به پشت کار منتقل کرده و مراحل تقسیم جریان  انجام میشود، لازم به ذکر است که لامپ های SMD دارای مثبت و منفی بوده و باید تمام سیم های مثبت با هم و سیم های منفی باهم سری شوند. در کل پس از تست روشنایی، حروف بر روی PVC قرار گرفته و با پیچ های کوچک به هم متصل می شوند.

تابلو چلنیوم گرد

برای ساخت تابلو چلنیوم گرد شما می توانید در ابتدا به سه مرحله یعنی صفحه زیرین، صفحه رویی و جداره توجه داشته باشید. دقت کامل به این موارد باعث می‌شود ساخت تابلوی شما بتواند روال اصلی خود را طی کند و ساختی هدفمند را دنبال نماید.  نکته بسیار مهم  توجه به جنس بدنه این تابلو است که مورد تأیید قرار گرفته است. صددرصد فلز آلومینیوم به واسطه منعطف بودن در کنار ظاهر فوق‌العاده خاص گرد تابلو شما می‌تواند استفاده از لامپهای ال ای دی و اس ام دی که استقامت و مهمتر از همه پخش نور یکنواختی دارد را به یکی از تابلو های کاربردی و بسیار مقرون به صرفه تبدیل کند.

امروزه مزایای استفاده از انواع تابلوهای تبلیغاتی تابلو چلنیوم و خصوصا مدل گرد آن برهیچکس پوشیده نیست و به همین دلیل از این تابلوهای مدرن به نحو احسن برای انواع فروشگاه‌ها و مراکز تجاری و بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده می‌کنند. در هر صورت مراحل ساخت دستی و ماشینی تابلو گرد چلنیوم هر کدام مزایای خاص خود را دارد و این امکان را به وجود می آورد تا ساخت تابلو گرد شما هرچه سریعتر با یک بازدهی حالی در کمترین زمان ممکن به پایان برسد.

تابلو چلنیوم الماسی

تابلو چلنیوم گرد را میتوان یکی از انواع تابلو چلنیوم الماسی به حساب آورد به صورت کاملا درخشان مورد استفاده قرار می گیرد؛ چرا که برش های صورت گرفته بر روی پلکسی باعث شکسته شدن نور میگردد و این گونه است که اشکال مختلفی مانند لوزی و دایره با برش های متفاوت خود اشکال خاص و قابل قبولی را به نمایش در می آورد. چلنیوم الماسی را می‌توان یکی از بهترین ها در حوزه تابلو‌چلنیوم معرفی کرد.

طرح های متفاوت لوزی و دایره حتی برای فضاهای خاصی همانند سالن‌های آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزء خلاقانه ترین تابلو های چلنیوم شمرده میشود و از لحاظ ظاهری لبه تابلو چلنیوم الماسی به واسطه رنگ طلایی تفاوت بارزی با لبه تابلو چلنیوم ساده می‌گذارد. کیفیت و استاندارد لامپهای اس ام دی سبب شده تا افراد به بهترین شکل ممکن از تابلو گرد چلنیوم بتوانند برای تبلیغات هدفمند خود استفاده کنند.

تابلوچلنیوم الماسی

قیمت تابلوی چلنیوم گرد

برای برآورد قیمت تابلوی چلنیوم گرد جنس رویه و همچنین کیفیت جنس رویه را برای ساخت باید یک فاکتور مهم در نظر بگیرید. روش ساخت که به صورت ماشینی و یا دستی است، هر کدام هزینه خاصی را در محاسبه برای شما مشخص میکند.

مهمترین نکته در ساخت تابلوهای چلنیوم گرد لبه تابلو است که دوام و مقاومت آن در چه سطحی باشد که برای برآورد قیمت صددرصد گزینه مهمی است و کیفیت لبه باعث می گردد تا تابلو گرد چلنیوم شما در طولانی مدت زیبایی و جذابیت اصلی خود را در پس یک نورپردازی عالی و مقرون به صرفه لامپ های SMD به نمایش بگذارد.

مزایای استفاده از تابلو چلنیوم گرد

چنانچه بخواهیم به مزایای استفاده از تابلوی چلنیوم گرد اشاره داشته باشیم، در وهله اول منعطف بودن بسیار خاص و قابل قبول ساخت تابلو در مقایسه با دیگر تابلوها از دلایل عالی برای خرید و استفاده خصوصا جهت تبلیغات محسوب می‌شود؛ چرا که شما ایده های بسیار خلاقانه‌ای را می توانید در ساخت تابلوهای چلنیوم گرد به راحتی مشاهده کنید.

بعد از مسئله انعطاف پذیری تنوع بی نظیر رنگ  از دلایل مهم دیگر برای استفاده از این تابلو به حساب می‌آید که شما برای حوزه‌های مختلف کسب و کار خود بهترین تبلیغات را به صورت حروف برجسته و در انواع رنگ ها و ابعاد مختلف دایره ای شکل پیاده سازی کنید.

مزایای تابلو چلنیوم گرد

دوام و مقاومت

دوام و مقاومتی که در مقابل انواع گرما و سرما به واسطه استحکام تابلوها به چشم می آید، به مقرون به صرفه بودن خرید تابلو اشاره واضحی دارد. بدین ترتیب در طولانی مدت بدون هیچگونه استرس خاطری قادر هستید از آلیاژ فوق‌العاده خاص این آلومینیوم در مقابل انواع شرایط محیطی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید؛ چرا که در برابر تابش خورشید و همچنین برخورد باران هیچ گونه تغییری ندارد و فرم اولیه خود را از دست نمی‌دهد و همین بدون تغییر ماندن یکی از نکات واضح برای خرید تابلو های چلنیوم گرد به شمار می‌آید.

اما چنانچه شما از یک مرکز معتبر برای ساخت تابلو گرد چلنیوم اقدام کنید، بدون شک لایه‌های محافظتی خاصی را به واسطه نوارهای اسفنجی جهت پیشگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار برای دوام هر چه بیشتر تابلو به کار می برند، که علاوه بر طراحی هر چه بهتر بتواند کیفیت بالاتری را نیز به نمایش بگذارد. اما نورپردازی مقرون به صرفه با استفاده از لامپ های اس ام دی باعث می شود تا شما علاوه بر طراحی متفاوت بتوانید یکی از به صرفه ترین قیمت ها را در ابعاد دایره ای شکل مدنظر داشته باشید.

کلام آخر

جذابیت بصری تابلوی چلنیوم گرد  بر هیچ کس پوشیده نیست و به واسطه شکل دایره ای این تابلو تبلیغات بینظیر شما زیباترین طراحی را مشاهده میکنید. توجه به نوع برش های خاصی که بر روی پلکسی به وجود می آید باعث شکست نور و صددرصد طراحی متفاوت این تابلو پرفروش بازار میکند. اکثر افراد میدانند شکل ظاهری دایره همیشه جذابیت تبلیغاتی خود را بیشتر از مدل های دیگر به نمایش می‌گذارد که صددرصد به واسطه وجود لامپهای اس ام دی برای تامین نور شما قادر هستید شکل متفاوت  تری را برای طراحی تابلوهای چلنیوم گرد در نظر بگیرید.

ساخت چلنیوم که تاریخچه آن به سال ۲۰۰۰ میلادی اشاره دارد در کشور اسپانیا توانسته زمینه تبلیغات پربازدهی را فراهم کند. شما امروزه انواع مختلف تابلوهای چلنیوم را با کیفیت عالی در بازار برای تبلیغات فوق‌العاده مشاهده می کنید. برای استفاده از خدمات یک شرکت معتبر بهتر است به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که از چه موادی و با چه روشی به ساخت تابلو می پردازند؛ چرا که تمامی مراحل علاوه بر هزینه برای کیفیت و زیبایی کار تاثیر قابل قبولی دارد. زیرسازی لایه و لایه رویه هرکدام به شکل خاصی برروی کیفیت کار تاثیر میگذارد. روش دستی و ماشینی هرکدام مزایای خاص خود را رقم میزنند و در روش ماشینی به واسطه پیشرفت فناوری دستگاه در سریع ترین زمان ممکن تابلو را برای شما ساخته و دقت بیشتری را حاصل میکند.

محاسبه قیمت تابلو چلنیوم ، تابلو چلنیوم طلایی ، تابلو چلنیوم جدید ، قیمت تابلو چلنیوم الماسی ، طراحی تابلو چلنیوم ، قیمت تابلو چلنیوم کریستال

برای آشنایی و شرکت در کارگاه های آموزشی کلیک کنید.

انواع تابلو چلنیوم

روشنایی با کمک یک صفحه معمولی از چلنیوم:

این تابلوها همان تابلوهای نسل اولیه چلنیوم هستند که از حروف پررنگ معمولی و ساده در آن استفاده می شود. حروف برجسته ای که در این نوع صفحه مارپیچ استفاده می شود از پلکسی گلاس ساخته شده است و لبه مارپیچ را می توان در رنگ های مختلف ساخت. قاعدتا سیستم روشنایی این بردها بر اساس لامپ های سطح نصب شده است که از نظر مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه تر است.

صفحه معمولی چلنیوم

روشنایی با صفحه کریستال از چلنیوم :

صفحات کریستالی ساخته شده از چلنیوم یکی از مهمترین ابداعات در صنعت تابلوسازی  است. ابن رتبه بندی دارای ظاهر جذاب و با کیفیت خوب نام صفحه کریستال چلنیوم با استفاده از شیشه کامپوزیت فایبرگلاس همراه است. در ساخت این صفحات از مهره های کریستالی نیز استفاده می شود. ترکیب این دو عنصر به شما امکان می دهد حروف بسیار منحصر به فرد و یک الگوی برجسته ایجاد کنید. سیستم روشنایی در پانل های این نوع می تواند بسیار متفاوت باشد. اگرچه لامپ های اس ام دی برای طراحی و ساخت های ژله ای کریستالی استفاده می شوند اما در سایر فرایندها واقعیت این است که می توان از لامپ های تمام رنگی و تک رنگ و رنگی استفاده کرد. بستگی به نوع طراحی و سلیقه افراد هنگام ساخت این تابلوها دارد.

صفحه کریستال چلنیوم

روشنایی با پانچ چلنیوم پانل:

در این فرایند حروف برجسته مورد استفاده در صفحات سیلیکون می توانند اشکال مختلفی داشته باشند. یکی از ویژگی های مهم این فرم ها  بر روی سیستم روشنایی است. اثر ویژه این نشانه ها به دلیل حالت شکست نور است که به دلیل طراحی خاص این نشانه ها وجود دارد. به این صفحات صفحات مارپیچ ستاره ای با الماس نیز گفته می شود. نوع نورپردازی در این تابلوها ممکن است همانند لامپ های پردازنده باشد اما تمام رنگی خواهد بود.

برش با لبه ساخته شده از چلنیوم(الماس یا ستاره)
برش با لبه ساخته شده از چلنیوم (الماس یا ستاره)

روشنایی با یک صفحه نمایش پلکسی گلاس دوبل:

این نوع صفحه از چلنیوم از بسیاری جهات شبیه به صفحات معمولی است. تنها تفاوت کلیدی بین این دو روش این است که دو پلکسی گلاس در یک صفحه پلکسی گلاس دو لایه ساخته شده از سیلیکون استفاده می شود. این پلکسی گلاس ها در رنگ های مختلف انتخاب می شوند. این می تواند صفحه چلنیوم را زیباتر کند. هیچ محدودیتی در استفاده از این رنگ ها برای طراح چلنیوم وجود ندارد. اجزای موجود در یک قرص دوبلکس با چلنیوم از نظر اجزای components تا حد زیادی شبیه قرص های معمولی با چلنیوم هستند.

دو تالک-پانل سیلیکون- روشنایی با چلنیوم طلا از مدل های چلنیوم :

روش دیگر ساخت صفحات از چلنیوم که تقاضای زیادی دارد صفحات طلایی از چلنیوم است.نکته ویژه در طراحی و ساخت این پانل ها استفاده از پلکسی گلاس طلا است. دلیل نامگذاری همین میباشد . یک نکته بسیار مهم در اینجا قیمت تابلو چلنیوم بالاتر است. برای شرکت ها و شرکت های سطح بالا استفاده می شود.

پانل سیلیکون طلایی

چراغ روشنایی با پانل سیلیکون تمام رنگی:

چیزی که این نوع پانل ها را از سایر روش های ساخت پانل از چلنیوم متمایز می کند سیستم روشنایی است. در این حالت از کارت های پیامکی تمام رنگی استفاده می شود. واقعیت این است که برای این که بردها از کنترل از راه دور ویژه استفاده می شود. لامپ های تمام رنگی به این معنی است که این لامپ ها می توانند 16 میلیون رنگ را نمایش دهند. صفحه چلنیوم از پلکسی گلاس تمام رنگی استفاده می کند. سایر اجزای این بردها علاوه بر لامپ تمام رنگی و سیستم کنترل مشابه سایر بردهای چلنیوم هستند.

– نور نقطه ای نورپردازی-رنگ نقطه ای

امروزه پس از ظهور و شروع ساخت بیلبوردها در ایران و همچنین با  توسعه صنعت تابلواسزی تبلیغاتی و فونت های پررنگ شاهد بروز خلاقیت و ابتکار در ساخت بیلبوردها بوده ایم. یکی از این پانل ها – پانل نقطه ای یا پانل رنگی نقطه ای (مربع پیکسل درخشان) تابلویی است که پس از ساخت پانل های ساده مانند چلنیوم با زمینه کامپوزیت – چوب فایبرگلاس حرارتی و… اکنون نیاز به نوعی  ابتکار در زمینه بیلبوردها وجود دارد که فوق العاده زیبا و جذاب باشد و بتواند چشم هر بیننده ای را خیره کند. در نهایت نقاشی های چلنیوم مکعب های مربعی یا دایره های درخشان به قطر 7 یا 8 سانتی متر هستند که در فواصل منظم مرتب شده اند و به جای پس زمینه تک رنگ جذابیت و زیبایی نوری به تصویر معنای خاصی می بخشد.توابع پانل نقطه شامل پانل نقطه ای فوق العاده جذاب و توانایی نمایش رنگ پیکسل ها در ترکیبی از 16 میلیون رنگ است میز نورپردازی نقطه ای-رنگ نقطه ای

نورپردازی مدرن با لوگوی چلنیوم

روی صفحات چلنیوم امکان نمایش هفت رنگ وجود دارد. در این پانل ها مانند پانل های تمام رنگی از پلکسی گلاس سفید استفاده می شود. زیبایی این نشانه ها نیز باعث شده است بسیاری از مردم برای بیزینس خود  و جلب توجه بیشتر از این نوع تابلو ها استفاده کنند.

صفحه چنلیوم

در مورد انواع مخالف پنل های چنلیوم نیز باید توجه داشت که همه مدل ها کیفیت خوبی دارند اما در حین خرید باید فروشنده معتبری پیدا کنید و خرید کنید. طراحی و ساخت پانل های چلنیوم ترکیبی از صنایع دستی  است و بهتر است از متخصصان برای تولید استفاده شود. متخصصان در این زمینه می توانند نکات مفیدی در مورد انتخاب نوع بشقاب از چلنیوم به شما بدهند. به این ترتیب می توانید سریعتر به اهداف مورد نظر خود برسید و همچنین هزینه های تولید و نگهداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

تابلو چلنیوم چیست؟ | انواع تابلو چلنیوم

استفاده از روش های تبلیغاتی زیبا و متفاوت باعث تاثیر گذاری بیشتر بر مشتری و جلب نظر آنها میشود. تابلو ها نیز یکی از اصلی ترین روش های تبلیغاتی و جلب نظر مشتری هستند. امروزه از انواع تابلو چلنیوم در اکثر فروشگاه ها استفاده میشود.

انواع مختلفی از تابلو ها برای معرفی کسب و کار و تبلیغات در بازار موجود است که هر کدام زیبایی و ویژگی های خود را دارند ؛ همچنین هزینه اجرا و نصب آنها نیز متفاوت. تابلو چلنیوم نیز نوعی از این تابلو ها میباشد که زیبایی خاص و متفاوتی نسبت به دیگر انواع تابلو دارد.

تابلو چلنیوم چیست؟

کلمه چلنیوم ترکیب دو کلمه لاتین آلومینیوم و چنل میباشد. آلومینیوم به جنس آلیاژ استفاده شده در این تابلو اشاره کرده و چنل به معنی انحنا و خمیدگی میباشد. ترکیب این دو کلمه یعنی aluminium و channel به کلمه چلنیوم یا چنلیوم در زبان فارسی میرسد.

به طور عامیانه چلنیوم به نوعی از تابلو ها اطلاق میشود که حالت سه بعدی داشته ، لبه حروف آن از جنس آلومینیوم بوده و دارای رنگ های متفاوتی میباشد. لبه تابلو مهم ترین بخش آن میباشد که در انواع تابلو چلنیوم نیز ثابت است. این لبه میتواند رنگ و تکسچر های متفاوت برای زیبایی داشته باشد.

در بخش وسطی تابلو و میان آن محدوده ای خالی وجود دارد که سیستم نور پردازی و قرار گیری لامپ ها در آنجا صورت میگیرد. در لایه رویی تابلو نیز از پلکسی گلاس استفاده میشود که حالتی شفاف داشته و نور را از خود عبور میدهد.

تاریچه استفاده از تابلو چلنیوم

پیشینه اولین استفاده از این نوع تابلو به کشور اسپانیا برمیگردد. در سال 2000 میلادی شرکت MSI اقدام به تولید ورق های الومینیوم با ظاهری شفاف و براق کرد که مانند آیینه بوده و میتواند انعطاف پذیری بالایی داشته باشد.

پس از گذشت مدتی شرکت های تایوانی از این ایده استفاده کرده و انواع تابلو چلنیوم رو با کیفیتی بهتر و متفاوت تر به بازار خود ارائه کردند. در همین زمان بود که تولید کننده های چینی این نوع از تابلو را گسترش داده و در بازار های جهانی عرضه کردند.

تفاوت تابلو چلنیوم با دیگر انواع تابلو

⦁ تابلو چلنیوم دارای حروف برجسته و سه بعدی میباشد که هرکدام بصورت مجزا طراحی و مونتاژ میشوند. از حرف و شکل دارای محفظه جدا بوده و تمامی موارد به هم متصل نیستند.

⦁ طول عمر این نوع از تابلو بدلیل استفاده از رویه های حفاظتی و انواع عایق بندی ها نسبت به دیگر انواع تابلو بیشتر میباشد.

مزایای استفاده از تابلو چلنیوم

همانطور که گفته شد این نوع از تابلو دارای تنوع و زیبایی بالایی بوده و بصورت گسترده استفاده میشود. در ادامه به مزایی این تابلو اشاره میکنیم که باعث محبوبیت آن شده است :

⦁ مقاومت بالا در برابر شرایط جوی متفاوت

⦁ تنوع بالا در طراحی و نورپردازی

⦁ طول عمر بالا به واسطه استفاده از آلومینیوم

⦁ سرویس آسان و بی دردسر

⦁ مصرف انرژی و برق کمتر نسبت به دیگر انواع تابلو

انواع تابلو چلنیوم

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از تابلو چلنیوم تنوع بالای آن در طراحی و رنگ آمیزی و نوع ساخت آن میباشد. به طوری که در خیابان ها انواع مختلف چلنیوم را مشاهده میکنیم بدون آنکه شباهتی میان مدل های مختلف آن باشد.

ساخت تابلو چلنیوم نیز به فردی ماهر دارد که با ساخت انواع تابلو چلنیوم آشنایی دارد. فرآیند برش پلکسی گلس و همینطور کارگزاری لامپ ها امری حساس بوده و باید توسط نصاب ماهر آن انجام شود.

روش ساخت تابلو چلنیوم

در روش دستی ساخت این نوع از تابلو ، ورق آلومینیوم با استفاده از دست حالت دهی شده و فرم اولیه را به خود میگیرد. برای برش دادن ورق پلکسی گلس نیز از دستگاه برش لیزری استفاده میشود. در مرحله بعد پس از اتصال ورق های حالت داده شده به ورق پلکسی فرآیند اتصال نورپردازی شروع میشود.

در روش ماشینی اما بخش بیشتری از ساخت توسط ماشین صورت میگیرد. ماشین های مخصوص با دریافت طرح اولیه ، ورق الومینیومی را حالت داده و شکل حروف و کلمات را ایجاد میکنند. برش پلکسی گلس نیز با استفاده از دستگاه برش صورت گرفته و در مرحله آخر تمامی قطعات بصورت دستی مونتاژ و اسمبل میشود.

نکات مهم در ساخت تابلو چلنیوم

در ساخت انواع تابلو چلنیوم باید به نکات مهمی توجه کرد. عایق بندی مناسب و مونتاژ اصولی از مهم ترین عوامل در طول عمر تابلو هستند. امروزه از نوار های اسفنجی برای عایق بندی لبه های تابلو چلنیوم استفاده میشود. این نوار ها از ورود آب و همینطور گرد و غبار به داخل تابلو جلوگیری میکنند.

همچنین برای محافظت بیشتر و حفظ زیبایی تابلو میتوان از ورق های محافظ نیز استفاده کرد. تابلو های ساخته شده بصورت پیش فرض دارای این رویه پلاستیکی برای محافظت و جلوگیری از شکستگی و ایجاد خط و خش هستند. در صورت نیاز میتوان این رویه را حفظ کرد تا از خرابی تابلو در آینده جلوگیری شود.

عرض تابلو نیز از مواردی است که باید به آن توجه کرد. بطورکلی عرض انواع تابلو چلنیوم از 7 سانتی متر شرع شده و حداکثر آن 11 سانتی متر میباشد. معمولا با افزایش ارتفاع تابلو و همینطور ابعاد تابلو از عرض بیشتری استفاده میشود تا نمای کار نهایی بهتر باشد.

تفاوت تابلو چلنیوم اصل و تقلبی

همانطور که گفته شد انواع مختلفی از تابلو چلنیوم در بازار موجود است که درصدی از آنها تقلبی و چینی هستند. مهم ترین تفاوت جنس اصل و چینی در ضخامت و رنگ پذیری ورق میباشد. ورق های چینی دارای ضخامت کمتری نسبت به ورق های اصل هستند. همچنین ثبات رنگ و استحکام ورق های اصل از چلنیوم چینی بیشتر است.

قیمت تابلو چلنیوم

بطور کلی نمیتوان قیمت و هزینه مشخصی را برای سفارش تابلو چلنیوم مشخص کرد. همانطور که گفته شد موارد مختلفی در این نوع تابلو وجود دارند که هرکدام باعث ایجاد قیمتی متفاوت میشوند. ابعاد کلی تابلو ، ضخامت ورق استفاده شده ، نوع عایق بندی و استفاده از موارد حفاظتی ، کیفیت پلکسی استفاده شده و همینطور کیفیت ورق آلومینیوم از جمله مواردی هستند که در قیمت تابلو چلنیوم نهایی  در انواع تابلو چلنیوم نقش دارند.

تابلو چلنیوم جزء یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین انواع تابلوها در صنعت تابلوسازی می باشد و طرفداران خریداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده است. در حقیقت این تابلو به مجموعه ای از حروف ها گفته می شود که لبه ی حروف و قسمت برجسته ی آن ها از جنس چلنیوم باشد. اکثر آن ها نیز رنگ های طلایی و نقره‌ ای دارند. در واقع لبه چلنیوم مهم ترین قسمت تابلو می باشد که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است و به همین علت به صورت اختصاری به آن چلنیوم می گویند. ساخت این تابلوها بر اساس تکنولوژی روز دنیا و به روز ترین متدها و استانداردهای جهانی انجام می‌ شود.

در کشور ایران نیز مراکز زیادی هستند که به ساخت و تولید انواع تابلوهای چلنیوم می پردازند. در انتخاب مراکز ساخت تابلو دقت داشته باشید که آن دسته از مراکزی را انتخاب کنید که از مواد اولیه ی مرغوب و باکیفیت برای ساخت تابلوهای چلنیوم بهره می برند.

این تابلوها ظاهری جذاب و کاملا منحصر به فرد دارند و در هنگام روز و وقتی که نور خورشید به آن ها می تابد جلوه خیره کننده و جذاب به خود می‌گیرند و در شب نیز می‌ توانند جلوه ای زیبا داشته باشند. بسیاری از تابلوهای قدیمی در ساعات تاریکی شب هیچ نمایی از خود نشان نمی‌ دهند اما تابلوهای چلنیوم این چنین نیستند و در زمان تاریکی شب نیز جلوه ای خاص از خود منتشر می‌ کنند. و همین موضوع باعث می‌ شود که دارندگان کسب و کارهای مختلف در ساعت های تاریک شب نیز از مشتری های زیادی را به کسب و کار خود جذب کنند. چون این تابلوها هر نگاهی را به خود خیره می سازد.

نباید فراموش کنیم که تابلوی یک مغازه یا فروشگاه نقش مهم و کلیدی در روند جذب مشتری ایفا می‌ کند. پس اگر شما از تابلوی مناسب و زیبا مانند تابلو چلنیوم برای این کار استفاده کنید یک تبلیغات موفقیت آمیز را برای کسب و کار خود انجام خواهید داد و مطمئن خواهید بود که در تمام طول ساعات شبانه روز مشتری‌ هایی هستند که جلب تابلو مغازه شما شوند و برای بهره بردن از خدماتتان به مغازه یا فروشگاه شما مراجعه کنند.

جنس لایه های رویی تابلوهای چلنیوم از ورق پلکسی گلاس تشکیل شده است و معمولا برای زیرسازی تابلو هایی که نور اس ام دی روی آنها قرار دارد از پلاستیک های فشرده پی وی سی استفاده می کند. تنوع رنگی و ظاهری بسیار بالایی دارند و همین مسئله جزو موضوعات کلیدی است که می توان پرفروش و پرطرفدار بودن تابلو چلنیوم را به آن نسبت داد.

از مزیت های مهم این نوع از تابلو می توان به موارد مختلفی اشاره کرد که هر کدام از این موارد باعث می شوند که روز به‌ روز افراد زیادی جذب خرید و استفاده از این گونه تابلوها شوند. این مزیت ها عبارتند از:

طول عمر بالا:

تابلو چلنیوم در مقایسه با تابلوهای قدیمی تری که در بازار وجود دارند و در صنعت تابلوسازی ساخته می شوند، از طول عمر بسیار بیشتری برخوردار هستند. این طول عمر و دوام بالا باعث می شود که افراد ترغیب شوند با خرید تنها یک بار تابلو تا سال‌های متمادی از آن استفاده ای مفید داشته باشند. چون هیچ کس دوست ندارد که در کوتاه‌ مدت و به صورت پی‌ در پی تابلوی مغازه یا فروشگاه خود را تغییر دهد.

بهینه سازی مصرف انرژی:

لامپ هایی که در ساخت تابلو چلنیوم به کار برده می‌ شوند میزان مصرف انرژی بسیار پایینی دارند‌ و باعث بهینه سازی در میزان مصرف انرژی خواهند شد. که همین اتفاق می‌ تواند گواه بر این موضوع باشد که این تابلوها از هر نظر، بسیار مقرون به صرفه هستند.

تنوع در ساخت:

تابلو چلنیوم دارای تنوع بالایی می‌باشد و مشتری ها می توانند هرگونه طرح رنگ و سایز را برای ساخت اینگونه از تابلوها سفارش بدهند. و همین تنوع بالا و انتخاب آزادانه و بدون محدودیت دلیلی بر این است که افراد علاقه ی زیادی به تهیه تابلوهای چلنیوم برای فروشگاه و یا محل کار خود داشته باشند.

مقاومت بالا:

تابلو چلنیوم در هر شرایط آب و هوایی اعم از گرما، سرما، برف، باران، تابش مستقیم نور خورشید و… مقاوم است و دچار کوچک ترین آسیبی نیز نمی شود. همین مقاومت و استحکام بالا دلیلی بر این امر است که بتوانید از این تابلو برای فروشگاه یا مغازه ی خود استفاده کنید و مطمئن باشید که تا سالیان سال نیاز به تغییر و یا تعمیر تابلو پیدا نخواهید کرد.

قابلیت شستشو:

بسیاری از تابلو های قدیمی هستند که در اثر شستشو دچار مشکل می شوند و ظاهر آن ها شکل زیبای خود را از دست می دهد. اما تابلو های چلنیوم با وجود این که از لامپ های اس ام دی نیز بهره می برند، قابلیت شستشو دارند و در صورت نشستن گرد و غبار روی آن ها و آلوده شدن، می توانید به راحتی تابلو چلنیوم را شستشو دهید و اطمینان داشته باشید که اجزای آن در اثر شستشو هیچ آسیبی نمی بینند و کاملا مقاوم هستند.

چشم انداز زیبا و خیره کننده:

ظاهر تابلو چلنیوم بسیار جذاب و زیبا می باشد و نورپردازی آن نیز کاملا چشمگیر است. به طوری که به سرعت هر نگاهی را به سمت خود معطوف خواهد کرد. به همین منظور استفاده از این نوع تابلو ها می تواند نقشی کلیدی و تاثیر گذار در پروسه ی جذب مشتری برای صاحبان کسب و کار های مختلف داشته باشد.

سرویس دهی آسان:

از آن جایی که تابلوهای چلنیوم در عین داشتن مقاومت بالا از وزن سبک و ساختاری مناسب بهره می‌ برند سرویس دهی بسیار آسانی دارند. و نصب آن ها نیز آسان خواهد بود. علاوه بر این روی تمامی حروف درج شده روی تابلو چلنیوم یکسری محافظ وجود دارد که در اثر تغییرات آب و هوایی و گرد و غبار حروف شفافیت و وضوح خود را حفظ کنند و گرد و غبار به درون آن ها راهی برای نفوذ نداشته باشد.

این تابلو ها دارای مدل های مختلف می باشد که قیمت تابلو چلنیوم نیز با توجه به مدل آن متفاوت می باشد.

 
 

رول چلنیوم

رول چلنیوم در واقع می توان گفت که یکی از اصلی ترین اجزای مهم در صنعت تابلو سازی محسوب می شود . زیرا که این روز ها اغلب تابلو های تبلیغاتی که در تابلو سازی ها سفارش ساخت می شود تابلو  چلنیوم می باشند . حروفی که روی این وسیله تبلیغاتی نصب می گردد توسط رول چلنیوم ساخته خواهد شد.

پس رول های چلنیوم در صنف تابلوسازان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است . رول چلنیوم می تواند از نشانه های پیشرفت تکنولوژی باشد زیرا که در گذشته صنعت تابلوسازی به گونه ای که امروزه فعالیت دارد نبوده است .

رول چلنیوم

مشخصات رول چلنیوم :

به نوارهای رنگی منعطفی که در ابعاد و ضخامت‌های متنوعی نیز می باشند رول های چلنیوم می گویند . این رول‌ها در عرض‌های ۷ و ۹ سانتی‌ متری می باشند . البته سایز های ۱۱ متری لول‌ های چلنیوم را نیز می‌توانید در بازار پیدا کنید که از این سایز رول‌ها اغلب در ساختن تابلوهای بزرگ مورد استفاده قرار می گرد . اندازه ضخامتی که در ساخت این رول‌ها در نظر گرفته شده به طور معمول میان ۳ الی ۵ سانتی‌ متر می باشد البته لازم به ذکر است که این رول ها با توجه به نیاز در ضخامت‌ های مختلف و متفاوتی استفاده می گردد .

 

تابلو چلنیوم ساده

در اصل تابلو چلنیوم در ساده ترین شکل، دارای اجزای مهمی شامل لبه چلنیوم، پلکس گلاس، SMD، پی وی سی و منبع تغذیه می باشد. این تابلو ظاهر ساده ای دارد و در رنگ های متفاوت از پلکسی گلاس طراحی و ساخته می شود. با وجود سادگی این تابلو، باز هم طرفداران خاص خودش را دارد و از زیبایی چشم گیری بهره مند است. به جرات می توان گفت با ورود این تابلو به صنعت، تحول عظیمی در دنیای تابلو سازی ایجاد شد. در اصل چنل در این تابلو به این معناست که در آن حرف یا شملی را به صورت یو U در آورده و حرف و یا شکلی را بعد از چسباندن به شکل یو ایجاد می کنند.

طراحی تابلو چلنیوم ساده

تابلو چلنیوم ساده

روش اول به شکل دستی می باشد که سازندگان این نوع تابلو لبه های تابلو را به صورت دستی شکل می دهند یعنی تمامی ساخت تابلو به صورت دستی انجام می شود که ساخت تابلو به شکل دستی میان تابلو سازان طرفداران زیادی دارد.

روش دوم ساخت تابلو چلنیوم ساده توسط دستگاه اتوماتیک انجام می شود که در این روش لبه تابلو چلنیوم توسط دستگاه اتوماتیک خم می شود. همچنین توسط طراحی ها و برش ها توسط  این دستگاه انجام می شود. تابلو سازانی که زمان زیادی است که به این کار مشغول اند جز طرفداران این روش ساخت تابلو نمی باشند زیرا این افراد عقیده دارند که تابلو سازی نوعی هنر است که باید با دست انجام شود.

تابلو چلنیوم لبه پانچی

تابلو چلنیوم لبه پانچی به تابلویی گفته می شود با استفاده از دستگاه مخصوص پانچ حروفی با لبه های برجسته و اندازه و ردیف های مشخص بر روی آن ایجاد می شود.  دستگاه پانچ سوراخ های یکسان با اشکال مختلفی در تابلو ایجاد می کند. نور از این سوراخ ها با انعکاس زیبایی ساطع می شود و تصویری را در چشم بیننده ایجاد می کند و بیننده تصور می کند که چراغ های تابلو در حال چشمک زدن هستند.

تابلو چلنیوم لبه پانچی

با استفاده از دستگاه پانچ می توان شکل های مختلفی در اندازه ها و ابعاد متعددی بر روی تابلو طراحی کرد. معمولا در مغازه های لوکس ، طلافروشی ها ، سالن های زیبایی ، باشگاهها ، رستوران ها و سایر مکان های مجلل از این تابلو برای افزایش زیبایی و جذابیت آن ها استفاده می شود. مواد به کار رفته در حروف تابلوی پانچی مختلف است. به عنوان مثال شما می توانید از فلز یا استیل در طراحی حروف استفاده کنید.

تابلو چلنیوم فول کالر

تابلو چلنیوم فول کالر همچون تابلو چلنیوم ساده می باشد اما با این تفاوت که در داخل این نوع از تابلوهای چلنیوم، از لامپ های تمام رنگی ( فول کالر ) همراه با برد کنترل مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرد که قادر باشد تا تعداد رنگ های بیشتری را به نمایش بگذارد. در واقع تعداد این رنگ ها در تابلوهای چلنیوم فول کالر تا حدود 16 میلیون رنگ می رسد. این تابلوهای فول کالر با استفاده از لامپ های تمام رنگی نوعی رقص نور را درون خود ایجاد می نمایند. به صورتی که تابلو چلنیوم ساده را تمام رنگی ( فول کالر ) می نماید.

طراحی تابلو چلنیوم

تابلوهای حروف برجسته چلنیوم به ویژه نوع فول کالر آن، با ورود به بازار تبلیغاتی و تابلوسازی بسیار موثر واقع شدند و تحول عظیمی را ایجاد نمودند. در واقع این نوع از تابلو چلنیوم حروف برجسته، همواره با استقبال مشتریان و اصناف همراه می باشد.

این مدل از تابلو های چلنیوم مشابه نوع چلنیوم ساده می باشد. با این فرق که داخل آن از لامپ های کوچک تمام رنگی استفاده خواهد شد. از طریق کنترل مخصوص کنترل خواهد شد تا رنگ های بیشتر و متفاوت تری را نشان دهد. با اینکه تعداد رنگ های استفاده شده در لامپ های به کار رفته در تابلو چلنیوم فول کالر حدود 16 میلیون رنگ بوده است.

می توان از طریق برد کنترل رقص نور را داخل تابلو تبلیغاتی به وجود آورد به شکلی که این تابلو ساده در آخر به تابلو چلنیوم فول کالر تبدیل خواهد کرد ریموت کنترل ویژه ای که قادر است 16 میلیون رنگ را به اجرا بگذارد و کنترل نماید نوع جدیدی از تابلوهای چلنیوم را در صنایع تابلو سازی ایجاد خواهد کرد.

تابلو چلنیوم باکس

یکی از مهمترین دلایل استفاده از تابلو چلنیوم باکس ، قطر کم قلم حروف ، ضخامت کم در حروف و عدم ساخت حروف برجسته است. قطر کم قلم در حروف برجسته سبب شده است که تابلوی چلنیوم باکس در طرح های مختلف ساخته و طراحی شود.

روش ساخت تابلوی چلنیوم باکس به این صورت است که ابتدا  دور پلکسی را به شکل های مختلف و قابل ساخت به وسیله حروف سازان لبه چلنیوم برش می زنند و باکس چلنیوم را می سازند؛ سپس حروف پلکسی گلاس که قطر قلم آن ها کم است ، به وسیله کلرو فرم بر روی باکس چسبانده می شود و به وسیله لامپ اس ام دی نورپردازی آن را انجام می دهند.

تابلو لایت باکس

در تابلو چلنیوم باکس ، تبلیغات های مورد نظر شما مانند : عکس ، استیکر ، متن و… در داخل جعبه هایی نصب می شود. جنس جعبه های تابلو چلنیوم باکس از نوع چوب ، پلکسی گلاس ، چلنیوم و یا آلومینیوم تشکل شده است. انتخاب جنس تابلو بستگی به نوع و سلیقه مشتریان شما دارد. تابلوی چلنیوم باکس هم با نورپردازی و هم بدون نورپردازی ساخته و طراحی می شوند. نورپردازی های تابلو چلنیوم باکس از طریق فضای داخلی باکس انجام می شود.

تابلو چلنیوم پانچ

امروزه تابلو چلنیوم پانچ جزو براق ترین و درخشان ترین تابلوهای تبلیغاتی است که به شیوه های متفاوت اجرا و پیاده سازی می شود و نحوه نمایش نوری آن است که سبب تفاوت تابلو چلنیوم پانچ می گردد و اگر به دنبال یک تابلوی مناسب تبلیغاتی مدرن و زیبا هستید تا بتوانید علاوه بر زیباسازی نمای محل تجاری خود به معرفی بیست و چهار ساعته برند خود بپردازید.

تابلو چلنیوم پانچ طلایی

این نوع تابلو چلنیوم در واقع نوعی آلیاژ فلزی آلومینیومی است که براقیت فلز را به ارث برده و قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و در صنایع متعدد از جمله تابلوسازی ، جهت ساخت حروف برجسته چلنیوم پانچ مورد استفاده واقع می شود .

مهم‌ ترین مزیتی که تابلو چلنیوم پانچ دارد قیمت مناسب آن می باشد. و همین قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن اینگونه از تابلوها سبب شده است که اکثر دارندگان کسب و کار و کسانی که به دنبال تهیه تابلوهای تبلیغاتی هستند. به دنبال این گونه از تابلوها بروند.

تابلو چلنیوم نوراندریک

این نوع تابلو یا تابلو چلنیوم نور مخفی به انواعی از تابلوی چلنیوم گفته می شود که در آن نورپردازی رویه حروف برجسته وجود دارد. و هم لامپ های اس ام دی میان زمینه تابلو و حروف برجسته هم جاسازی خواهند شد و این عمل موجب می شود که بعد از روشن شدن اسم ام دی ها ، نور از زیر این حروف به زمینه تابلو بتابد و جلوه بصری زیباتری را برای تابلو چلنیوم ایجاد نماید .

موقع ساخت تابلو چلنیوم در صورتی که علاوه بر نورپردازی درون حروف برجسته چلنیوم در پشت آن هم نورپردازی صورت گیرد به آن در اصطلاح تابلوسازی نوراندریک یا نورمخفی می گویند .

تابلو چلنیوم نوراندریک

یکی از مزایای تابلو نوراندریک  نوار اسفنجی گرد گیر داخل حروف می باشد که تابلو سازی آرشانئون آن را به خوبی طراحی و در نظر گرفته است که لازم به ذکر است که اجازه نمی دهد  گرد و غبار و آب به داخل حروف وارد می شوند و همینطور طول عمر بسیار بالایی دارد که از سیاه شدن لبه های دور پلکسی کاملا جلوگیری میکند که در دوام کار بسیار مهم است لبه چلنیوم نوراندریک دارای یک روکش محافظ نایلونی می باشد که تا زمان ساخت و نصب حروف به روی قسمت براق خواهد ماند و مانع از خط و خش بر روی تابلو نوراندریک میشود و بعد از اتمام کار به دست نصب کننده تابلو می تواند جدا شود

اشتراک:

ارسال نظر ممکن نیست