خلاقیت در تابلو سازی نکته‌ ای است که اگر تابلوسازان آن را رعایت کنند بدون شک محصولات بسیار جذاب و زیبا و منحصر به فردی را تولید خواهند کرد. به طوری که این محصولات از فروش فوق العاده مناسبی برخوردار خواهند بود. چون اکثر افراد به دنبال تابلو های خلاقانه، جدید و خاص هستند و هیچ کس از موارد تکراری استقبال نمی‌ کند. پس اگر یک تابلو از ایده های خلاقانه در ساخت و طراحی بهره ببرد، بدون‌ شک فروش بسیار موفقی را تجربه خواهد کرد و از طرف دیگر استفاده از تابلو های خلاقانه برای مغازه، فروشگاه و یا محل کار سبب می‌ شود که کسب و کار شما رونق بسیار بیشتری پیدا کند و این تفاوت، در مقایسه با تابلو های معمولی و تکراری کاملاً حس خواهد شد. اگر که یک تابلو منحصر به فرد و جدید باشد و به گونه ای طراحی شده باشد که کسی تا به حال نظیر آن را ندیده است، قطعاً نگاه های بسیار زیادی را به خود خیره می‌ کند. که این نگاه های زیاد، رونق در کسب و کار و جذب بیش از اندازه ی مشتری را به همراه خواهد داشت. پس به هیچ عنوان نباید موضوع خلاقیت در تابلوسازی را دست کم گرفت و از آن غفلت کرد.

امروزه روش‌های نوین برش تابلو مانند برش لیزری و استفاده از نرم افزار هایی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور در طراحی تابلو ها باعث شده که طراحان تابلو بتوانند طرح های متنوع تر و خلاقانه تر را طراحی و پیاده سازی کنند. و آنها را با محدودیت کمتری در ساخت و طراحی تابلو مواجه می‌ کند. که همین موضوع در تهیه و ساخت یک تابلوی خلاقانه نقشی مهم و کلیدی ایفا می‌ کند.

خلاقیت در تابلو سازی

اصول خلاقيت در تابلو سازی:

ساخت تابلو از مرحله ی ایده تا مرحله اجرا، خلاقيت های زیادی را شامل می شود و تمامی این مراحل باید از ایده های خلاقانه بهره ببرند. و به همین منظور به معرفی جزئی هر یک از این مراحل به همراه خلاقیت های لازم می پردازیم.

خلاقيت در طرح اولیه:

خلاقیت در تابلو سازی شامل طرح اولیه ی آن نیز می شود. این بخش ایده سازی نیز نام دارد. و اولین مرحله برای ساخت یک تابلو می باشد. که طراح و گرافیست به وسیله ی نرم افزار های گرافیکی طرح مورد نظر مشتری و یا ایده ی منتخب خود را روی نرم افزار پیاده سازی می کند و طرح اولیه ی تابلو را طراحی می‌ کند.

معمولاً در طراحی اولیه ی تابلوها حروف، نوع فونت و رنگ ها و طرح های جزئی که روی تابلو درج می شوند مورد بررسی قرار می‌ گیرند. و فرد طراح علاوه بر این که باید هارمونی رنگ ها را رعایت کند و از فونت های مناسب با کسب و کار شما و متناسب با ابعاد تابلو استفاده بکند، باید یک مسئله را نیز همواره در ذهن داشته باشد. و آن هم خلاقیت است. باید طرح اولیه ی تابلو را به گونه ای طراحی کند که تا به حال نظیر آن وجود نداشته است و کاملا خاص می باشد.

خلاقيت در برش تابلو:

یکی دیگر از موارد مورد اهمیت در زمینه ی خلاقیت در تابلو سازی، نوع برش یک تابلو می باشد. اگر یک تابلو و ورقه های آن به صورت خلاقانه برش داده شوند، این خلاقیت کاملا مشهود و قابل احساس خواهد بود. به همین منظور مشتری ها و خریداران زیادی مجذوب آن تابلوی خلاقانه می شوند.

ورق های مختلفی برای ساخت تابلو وجود دارند که هر کدام به روش خاصی برش داده می شوند. این ورق ها شامل ورق های پلکسی ساده، ورق های پلکسی دوبل، ورق های پلکسی چلنیوم، پانچ، لبه سوئدی و غیره می باشند.

شک نداشته باشید که خلاقيت در برش ورق های تابلو نقش بسیار زیادی در چشم نواز بودن آن تابلو ایفا می کند و باعث می شود که نگاه های زیادی به سمت آن تابلو معطوف شوند.

خلاقيت در زمینه ی چسباندن لبه ها به یکدیگر:

یکی دیگر از مواردی که نقش مهم در زمینه ی خلاقیت در تابلو سازی ایفا می کند نحوه چسباندن لبه ها به یکدیگر می باشد. چسباندن لبه های تابلوها به هم، روش های مختلفی را شامل می شود که هر کدام از این روش ها جلوه ای خاص به تابلو می بخشند. هنر در این است که شما خلاقانه ترین روش را برای چسباندن انتخاب کنید.

برای مثال برای چسباندن تابلو چلنیوم از لبه های چلنیومی استفاده می شود. اما برای تابلو های سوئدی از لبه های آلومینیومی استفاده می کنند. تابلو ساز ها بعد از این که متریال تابلو را انتخاب کردند، به چسباندن لبه ها می پردازند. بسیاری از تابلو سازان این کار را به وسیله ی دست و با مشقت بسیار زیادی انجام می‌ دهند. که در نهایت جلوه ی چندان زیبایی نیز نخواهد داشت. ولی برخی از تابلو سازان که خلاقیت و نوآوری را سرلوحه ی‌ کار خود قرار داده‌ اند، از دستگاه های CNC برای این کار استفاده می کنند. استفاده از این دستگاه ها ضمن این که روند تابلو سازی را بسیار آسان‌ تر و سریع‌ تر خواهد کرد، باعث می شود که تابلوی شما جلوه ای بسیار زیبا و منحصر به فرد نیز به خود بگیرد.

 

خلاقیت در نورپردازی تابلو ها:

یکی از مسئله هایی که توجه به آن و داشتن ایده های جدید در مورد آن، باعث خلاقیت در تابلو سازی می شود، نورپردازی می باشد.

به طور کلی برخی از تابلو ها فاقد نورپردازی می باشند و در ساعات تاریکی شب هیچ جلوه ای ندارند. اما برخی از تابلو ها دارای نورپردازی هستند که در ساعات شب مشتری های زیادی را به خود جذب می کنند. این نورپردازی دارای دایره گسترده ای می باشد. که می توان در آن خلاقیت زیادی به خرج داد. دو نوع نور پردازی وجود دارد که شامل لامپ های ال ای دی و لامپ های اس ام دی می باشد. شاید در نگاه اول لامپ های ال ای دی ارزان تر به نظر برسند و افراد زیادی علاقمند به خرید این لامپ ها برای نورپردازی تابلو های خود باشند. اما باید بدانید که اگر قصد خلاقیت در تابلوسازی را دارید بهتر است که از لامپ های اس ام دی استفاده بکنید چون این لامپ ها ضمن داشتن نور بسیار بالا جلوه ای خاص به تابلوهای شما می بخشند.

اشتراک: