آشنایی با تابلو لاسوگاسی

تابلوسازی یکی از شیوه های تبلیغاتی می باشد که هر روز بر تنوع آن افزوده خواهد شد در دنیای امروز با وجود دستگاه های پیشرفته و مدرن و نیز متریال های زیادی که به بازار وارد شده اند کار تابلوسازی تبلیغاتی بسیار متنوع می باشد . انواع گوناگون تابلوسازی به روش های مختلف از طریق ابزارها و نورپردازی های گوناگون تولید خواهند شد  و بسته به سلیقه افراد به عنوان یک ابزار تبلیغاتی جهت ساخت تابلو مغازه ، تابلو شرکتی و یا تابلو فروشگاهی به کار برده می شوند یکی از شیوه های ساخت تابلو لاسوگاسی می باشد .

این نوع از تابلوها یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی از نوع حروف برجسته می باشد که جنس این تابلو از نوعی آهن رنگ نشده بوده است

در اصل آهن مورد استفاده در تولید این تابلو حروف برجسته لاسوگاسی خام می باشد .

این آهن خام موقعی که این تابلو نصب می گردد تحت عوامل موجود در محیط شروع به زنگ زدن و اکسید شدن خواهد کرد

هر اندازه که عمل زنگ زدگی و اکسید شدن بیشتر می شود این تابلو به یک تابلو اصیل تر ، زیباتر و جذاب تر تبدیل خواهد شد .

تابلو لاسوگاسی با عنوان های دیگری مانند تابلو لامپی و یا تابلو لتر لایت در میان تابلوسازان و مشتریان شناخته خواهد شد .

تابلو لاسوگاسی

تاریخچه تابلو لاسوگاسی

همان گونه که از نام این تابلو معلوم می باشد این تابلو در اصل برای ایالت آمریکا و شهر لاس و گاس می باشد

و در این شهر از این نوع تابلو بیشتر به جهت تابلوهای کازینو و کافه مورد استفاده قرار گرفته است

و توریست های منطقه های گوناگون در سفری که به شهر لاسوگاس داشته اند با دیدن این نوع تابلوها از روی آنها کپی برداری نمودند

در حال حاضر از تابلو لاسوگاسی در بیشتر مناطق جهان به عنوان یک تابلو تبلیغاتی جهت کاربردهای گوناگون از جمله تابلو مغازه استفاده خواهد شد .

قیمت کادر لاوسوگاسی و قیمت حروف لاسوگاسی هر دو مثل دیگر حروف برجسته بر حسب متراژ محیط می باشد یکی از مشکلات این حروف قیمت بالای آن می باشد

در حالت کلی قیمت این نوع حروف به دو دسته تقسیم خواهد شد :

الف ) قیمت ساخت بدنه حروف لاسوگاسی

بدنه اغلب از آهن خام رنگ نشده و رنگ شده تشکیل خواهد شد .

ب ) قیمت لامپ و سرپیچ حروف لاسوگاسی

در صورتی که در ساخت یک تابلو لاسوگاسی بخواهیم از تعداد لامپ استاندارد استفاده نماییم تقریبا برای هر متر احتیاج به 5 عدد لامپ و سرپیچ خواهیم داشت .

لذا به علت قیمت زیاد حروف برجسته لاسوگاسی این تابلو یک سری مشتریان خاص خود را خواهد داشت و بازار آن طالب های خود را خواهد طلبید

و هر فردی این تابلو را سفارش نخواهد داد و به همین خاطر در شهر تعداد زیادی از این تابلوها را مشاهده نخواهیم کرد .

حروف برجسته لاسوگاسی

این نوع از حروف برجسته حروف هایی با نما و جلوه بصری متفاوت در برابر دیگر حروف برجسته خواهند بود و در مقابل دیگر حروف مانند حروف برجسته پلاستیکی یا چلنیوم ضخیمتر و بزرگتر می باشند .

دلیل ضخامت حروف لاسوگاسی این می باشد که جهت نورپردازی سایر حروف برجسته ، از لامپ های ال ای دی و اس ام دی استفاده خواهد شد این نوع لامپ ها بسیار ظریف و ریز می باشند .

در حروف لاسوگاسی لامپ های 12 یا 24 ولتی که به لامپ های نئون قدیمی شبیه می باشد استفاده خواهد شد لذا جلوه بصری این نوع حروف به طور کامل باهم فرق خواهد داشت .

البته برای هر کاراکتر از حروف تبلیغاتی لاسوگاسی یک رنگ متفاوت می توان نشان داد برای نمونه در محتوای تبلیغاتی پنج حرف خواهید داشت

از پنج رنگ مختلف برای هر حرف به شکل جداگانه می توان استفاده کرد در حالی که در تولید حروف های دیگر برای همه کلمات از یک رنگ مشترک استفاده خواهد شد .

در صورتی که امکان تعویض رنگ تابلو لاسوگاسی را داشته باشیم باز هم نورپردازی رنگی به شکل آبشاری یا چشمک زن از یک سمت حروف شروع خواهد شد تا به آخرین کاراکتر تبلیغاتی برسد

به علت بزرگی و ضخامت این حروف بیشتر نظر رهگذران را جلب خواهد کرد و با شیوه نورپردازی متفاوت جلوه گوناگونی را به نمایش خواهد گذاشت .

همچنین بخوانید درباره: مکان مناسب نصب تابلو های تبلیغاتی

خاصیت و ویژگی های تابلو لاسوگاسی

یکی از ویژگی هایی که تابلو لاسوگاسی دارد این می باشد که هنگامی که از درایور در ساخت این حروف به کار برده می شود

درایور بر حسب برنامه ای که برای آن تنظیم گشته است موجب به وجود آمدن رقص نور در تابلو لاسوگاسی خواهد شد و انیمیشن های گوناگون نوری را اجرا خواهد کرد .

برای نمونه می توان کاری کرد که لامپ ها یکی در میان روشن گردد و یا هر کاراکتر از حرپف برجسته با یک رنگ جدا روشن گردد

شکل انیمیشنی و به کار بردن از درایور موجب جلوه بصری جذابی در این نوع تابلو خواهد شد به همین دلیل بیشتر افراد دوست دارند جهت جلب توجه بیشتر از کادرهای لاسوگاسی استفاده نمایند .

به همین منظور شاید بعضی ها برای مثال برای سفارش تابلو املاک از حروف تابلو چلنیوم استفاده نمایند

ولی جهت زیباتر کردن بیشتر قاب دور تابلو مشاور املاک را لاسوگاسی سفارش خواهند داد

یا برای مثال جهت تابلو مغازه تعمیرگاه می توان از حروف چلنیوم ساده استفاده نمود ولی دور قاب آن را لاسوگاسی ساخت .

تابلو لاسوگاسی

انواع حروف برجسته لاسوگاسی

حروف برجسته لاسوگاسی انواع گوناگونی دارد که رایج ترین آنها طرح زنگ زده و پتینه روی حروف خواهد بود

که از پرطرفدارترین حروف های برجسته لاسوگاسی به حساب می آیند این مدل از حروف برجسته بیشترین مقدار نور را به حروف خواهند داد

و سبب روشنایی هر چه بیشتر این تابلو ها در مغازه و سر درب فروشگاه ها خواهد شد این تابلوها دارای نمادهای مختلفی می باشند

که با توجه به نوع کار مشتریان طراحی و ساخته خواهد شد که برجسته ترین آنها المان خورشید و ستاره ، اشکال غذاهای فست فودی ، المان های فلش و خوش آمدگویی می باشد .

بنابراین استقبال این تابلوها به دلیل سبک نورپردازی و طراحی نوآورانه آنها خواهد بود که جلوه بصری زیبایی به شهر خواهد داد و سبب جذب بیشتر مشتریان خواهد شد .

اشتراک: