آشنایی با علت رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی

امروز در این مقاله می خواهیم درباره علت رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی با هم گفتگو کنیم. امروزه یکی از مهم ترین لوازم و ابزار برای تبلیغ کسب و کار های مختلف تابلو می باشد و اگر دقت بکنید روی تمامی سر در مغازه ها فروشگاه ها و اماکن مختلف تابلو های تبلیغاتی به چشم می‌ خورد.

در واقع تابلو ها سریع ترین و بهترین راه برای جذب مشتری های مختلف می باشند و اگر از ظاهر زیبا، سالم، خوش رنگ و مناسبی برخوردار باشند،

می توانند مشتری های بیشتری را نیز به کسب و کار شما سوق دهند و درنتیجه موجب رونق فروش و کسب و کار و خدمات شما خواهند شد. پس هیچ گاه نباید زیبایی و سالم بودن تابلو را دست کم بگیرید.

قصد داریم که در این مقاله به علت رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی بپردازیم. اکثر تابلوهای تبلیغاتی بعد از گذر سال ها و گذر زمان ممکن است که دچار رنگ پریدگی بشوند

اما علت اصلی این رنگ پریدگی ممکن است که طی اتفاقات و عوامل مختلفی اتفاق بیفتد. که در ادامه به آن ها می پردازیم.

علت رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی

عوامل رنگ پريدگی تابلوی تبليغاتی:

آنادایز تابلو یا آنودایز:

لایه ای محافظتی روی آلومینیوم به شمار می روند که طی فرایندی لایه اکسید به ضخامت ۱۰ تا ۲۰ میکرون روی فویل آلومینیوم قرار می‌ گیرد.

این فرایند مقاومت در برابر خوردگی  ها و شرایط جوی مانند تابش مستقیم نور آفتاب را کاهش می‌ دهد و باعث می‌ شود که تابلوی شما مقاومت بالایی در برابر اتفاقات طبیعی از جمله نور مستقیم آفتاب داشته باشد.

اگر تابلوی شما دارای فرایند آنادایز آنودایز باشد در برابر نور آفتاب مقاومت بالایی خواهد داشت و رنگ آن ماندگاری بیشتری پیدا می کند.

بسیاری از تابلو هایی که دچار رنگ پریدگی می شوند در فرایند تولید خود از مرحله آنادایز یا آنادایز عبور نمی کنند. و کاهی در این امر علت رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی خواهد شد.

استفاده از رنگ های بی کیفیت و نا مرغوب:

دیگر از عواملی که در علت رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی نقش مهم و کلیدی ایفا می‌ کند استفاده از رنگ‌ های بی‌کیفیت و نامرغوب می‌باشد.

اگر طی فرایند ساخت تابلو از رنگ های بی کیفیت استفاده بشود ممکن است که طول عمر آن تابلو کاهش پیدا کرده و در برابر نور خورشید دچار رنگ پریدگی بشود.

پس به شما توصیه می کنیم که در هنگام ساخت و طراحی تابلو های تبلیغاتی خود از بهترین مواد اولیه و بهترین رنگ‌ ها استفاده بکنید و بهترین برند ها را مد نظر داشته باشید.

زیرا برند های معروف و شناخته شده حداقل کاری که می کنند

این است که این تضمین را به شما می دهند که رنگ تابلوی شما بعد از نصب و گذر زمان ماندگاری مناسبی داشته باشد و به هیچ وجه دچار رنگ پریدگی نشود.

چون رنگ های نا مرغوب به سرعت خود را نشان خواهند داد و در اثر نور خورشید ماندگاری شان را به سادگی و به سرعت از دست می دهند.

استفاده از پلکسی گلاس:

بسیاری از تابلو های تبلیغاتی دارای حروف برجسته می‌ باشند. البته که حروف برجسته جلوه ای بسیار زیبا و خاص به تابلو می بخشند

و باعث می شوند که مشتری های زیادی جذب آن شوند. اما بسیاری از تولید کنندگان و سازندگان تابلو برای ساخت و طراحی و برش این حروف برجسته، از پلکسی گلاس استفاده می‌ کنند.

استفاده از پلکسی گلاس باعث می شود که رنگ پریدگی در تابلوی تبلیغاتی شما اتفاق بیفتد.

البته ممکن است که پلکسی های مرغوبی هم در بازار وجود داشته باشند که استفاده از آن ها ممکن است که فرایند رنگ پریدگی را کمی به تعویق بیندازد

اما به طور کل استفاده از پلکسی گلاس را طی فرایند ساخت تابلو توصیه نمی‌ کنیم چون ممکن است که طی زمان طولانی تابلوی شما را با رنگ پریدگی مواجه کند.

لامپ های اس ام دی:

استفاده از لامپ های اس ام دی برای نورپردازی در تابلو ممکن است که باعث بشود به رنگ تابلوی تبلیغاتی شما آسیب وارد شود.

بسیاری از افراد تابلو های خود را نورپردازی می کنند تا در هنگام شب نوشته و محتوای آن تابلو به خوبی نمایان باشد.

اما غافل هستند از این که استفاده از لامپ های اس ام دی می تواند تاثیر بسیار منفی روی رنگ تابلو های تبلیغاتی بگذارد و علت رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی شما شود

پس حتی الامکان در هنگام ساخت تابلو از لامپ های اس ام دی برای نورپردازی استفاده نکنید. اگر قصد نور پردازی در تابلوی تبلیغاتی خود را دارید،

حتما دقت کنید که تابلو ساز از چه لامپ و از چه برندی استفاده می کند. چون برند آن لامپ نیز تاثیر زیادی دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است. فلذا باید یک برند کاملا معتبر و با کیفیت باشد.

همچنین بخوانید درباره: تابلوسازی مطب

ضخامت پایین:

تابلو هایی که دارای ضخامت پایین هستند و پس زمینه های ظریف و ساده‌ ای دارند ممکن است که در اثر گذر زمان دچار رنگ پریدگی بشوند

و برای جلوگیری از این اتفاق باید حتما در تابلو سازی تابلو خود را حجیم سازی بکنید. و از زمینه های خاص برای آن استفاده بکنید

هر چقدر که یک تابلو حجیم تر و ضخیم تر باشد دیر تر دچار رنگ پریدگی می شود و این خطر کمتر آن را تهدید خواهد کرد. انتخاب چهار چوب مستحکم و مقاوم نیز نقشی مهم در این امر ایفا می کند.

علت رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی

استفاده از برند های بی نام و نشان:

یکی از مهمترین عواملی که علت رنگ پریدگی تابلوهای تبلیغاتی می شود استفاده از برند های بی نام و نشان می باشد.

برای ساخت یک تابلو از لوازم و مواد اولیه ی مختلفی استفاده می شود و شما باید سعی کنید که تمامی این مواد اولیه را از بهترین و معتبر ترین برند ها خریداری بکنید.

چون اگر این خرید را از برند های نا معتبر انجام بدهید، ممکن است که تابلوی شما دوام و طول عمر مناسبی نداشته باشد و با کوچکترین اتفاقی دچار مشکل شود.

و حتی نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا کند. پس اگر شما از برند های غیر معتبر برای تهیه مواد اولیه ساخت یک تابلو چلنیوم و تبلیغاتی استفاده می کنید،

باید بدانید که ممکن است در آینده ای نزدیک با اتفاقات ناگواری از جمله رنگ پریدگی تابلوی خود مواجه شوید.

اشتراک: