تابلو آویز (سقفی) چیست

تابلو آویز (سقفی) چیست در گروه تابلوهای راهنمای ساختمان قرار دارد و با استفاده از دو سیم بکسل یا اتصالات فلزی آویز، که توانایی نگهداری وزن تا سقف 250 کیلوگرم را دارد، ساخته می‌شوند.

این تابلو به گونه‌ای است که دو طرفه به سقف‌های کاذب، سقف‌های بتنی، سقف‌های فلزی و… متصل میشود و به صورت برچسبی، چاپ بک لایت ، چاپ وینیل و طلق و پرینت، قابلیت جابجا کردن متن را خواهد داشت.

از تابلو آویز عموما برای قسمت بالایی درگاه ورودی بزرگ و درب اصلی بخش، پیاده سازی و نمایش مسیر در پروژه استفاده خواهد شد.

با انتخاب ابعاد رنگ و طرح مناسب در طراحی و ساخت این تابلو می توان طرح و رنگی را انتخاب نمود که با کیفیت بهتر، راهنمایی کامل و دقیق برای مراجعه کنندگان است.

می­توان در انواع تابلوها علاوه بر نام ساختمان یا مشخص کردن جهت ورودی، از علائم ایمنی به صورت شب نما استفاده کرد؛ در صورت نورگیری در روز یا از نور چراغ، به مدت 8 ساعت در تاریکی از خود نور خواهند داد.

انواع تابلو آویز (سقفی) چیست :

-تابلوهای اطلاع رسانی محدب:

این مدل از تابلوهای اطلاع رسانی، تابلوهای محدب است و جزو یکی از شکیل‌ترین و اجزا دکور است؛ تابلوهای آویز در حیطه تابلوسازی می‌باشد.

وجود منحنی روی سطح تابلو آویز (سقفی) چیست ؟ باعث پخش بازتاب نور محیط از مقابل تابلو می‌شود و برای محیط‌های روشن و پرنور مناسب است.

تمامی تابلوهای محدب یک ورق طلق از جنس پلی‌کربنات یا پلکسی دارد که با استفاده از آن می‌توان کاغذ پرینت شده یا بک لایت را جایگزین پلاک‌های آلومینیومی گران قیمت میکنند.

بدین صورت می‌توان در هر زمان با   کمترین هزینه، عناوین تابلوها را به روز کرد.

مزایای تابلوهای محدب آویز:

  • قابلیت ساخت در ابعاد مختلف
  • هزینه اولیه مناسب
  • امکان تعویض راحت عناوین از طریق پرینت کاغذی یا چاپ بک لایت
  • مقرون به صرفه بودن از جهت استفاده از پرینت کاغذی
  • نصب راحت و آسان

تابلو آویز پلکسی گلاس:

جنس این مدل تابلو آویز (سقفی) چیست ، پلکسی گلاس شفاف است و به عنوان تابلوهای راهنمای کلاس‌های آموزشی و تابلوهای راهنمای اتاق‌های اداری بسیار کاربردی است.

از عمده دلایل مهم استفاده از این مدل، تابلو، قیمت کم و مناسب آن است، کاربرد آسان و ظاهر خوب و زیبای این تابلو است.

تابلو پلکسی در مدارس و آموزشگاه بسیار مورد استفاده واقع می‌شود. ساخت این تابلو به صورتی است که نوشته داخل آن را به سادگی می‌توان تعویض نمود.

متن موردنظر را پرینت کنید و می‌توان داخل تابلو گذاشت. برای افزایش زیبایی و جلوه مناسب تابلو، از پرینت‌های رنگی با طرح‌های دلخواه استفاده می‌شود.

تابلو آویز سری تخت:

این مدل از تابلو آویز (سقفی) چیست ؟ جزو یکی از پر استفاده‌ترین و مرسوم‌ ترین نوع تابلو است و بسیار مورد استقبال طراحان داخلی با سبک کاری مدرن و دکوراتورها قرار میگیرد.

جنس این مدل تابلوها از سازه‌های پایدار و ظریف آلومینیوم میباشد و متریال پلاک را با نوع مختلف ورق‌های کامپوزیتی فلزی، آلومینیومی ،پلکسی و PVC،

به دلیل مدل ویژه پروفیل‌ها و سازه، می‌توان تعویض نمود؛ و اینکه امکان سایز سفارشی تابلو وجود دارد و به همین علت از طیف گسترده قیمت برخوردار میباشد.

مزایای تابلو آویزی سری تخت:

  • تنوع قیمت
  • قابل شست­ و شو
  • جابجایی راحت و آسان به وسیله پروفیل کشویی
  • امکان تغییر جنس و سازه پلاک با انواع ورق­های کامپوزیتی، پلکسی ،آلومینیومی و PVC

تابلو آویز راهنما:

به روی تابلو آویز راهنما نام و آیکون مرتبط به اماکن متفاوت با جهت فلش مسیر دستیابی است.

مراجعه کننده در کسری از ثانیه و با هر میزان آگاهی و سواد میبایست، بتواند مسیریابی خود را جهت رسیدن به مقصد مورد نظر خود در ساختمان انجام می‌دهد.

رعایت استانداردهای اصول طراحی از نظر تایپوگرافی ، سایز ، رنگ و چینش از اصلی‌ترین ارکان لازم در طراحی و ساخت این تابلوها است.

نحوه طراحی تابلو آویز (سقفی) چیست :

طراحان در تابلوسازی با رعایت تمامی اصول طراحی، و متناسب با استانداردهای طراحی به روز و بین‌المللی، از نظر مِتد روانشناسی رنگ،

زاویه دید، فاصله دید، تایپ فیس، و بسیاری از موارد دیگر در طراحی و ایجاد یک تابلو آویز راهنما بی‌نقص تمام تلاش می‌کنند و تجربه خود را استفاده میکنند.

در ساخت تابلو آویز راهنما معمولا از ورق های پلکسی گلاس، کامپوزیت پنل و استنلس استیل قابل استفاده است.

این تابلو نیز می‌تواند نوردار باشند، بدین معنی که اطلاعات درج شده روشن شوند و هم می تواند بصورت ساده اجرا و ساخته شوند.

این تابلو ها عمدتا توسط کابل و یا پروفیل های فلزی از سقف آویزان می شوند.

در عصر جدید کاربرد تابلو آویز راهنما در مراجعه به هر مرکز خرید تجاری، ساختمان اداری، سازمان، ارگان دولتی، بیمارستان‌ و خیلی از مراکز و ساختمان‌های دیگر به خوبی قابل رویت و حس است.

همچنین بخوانید درباره: تابلو منو قیمت

زاویه دید و اصول استاندارد بصری

زاویه دید هر شخص در فاصله ۱۰ متری بین ۳۰ تا ۴۵ درجه است.

در واقع ارتفاع تابلو آویز راهنما باید به صورتی تنظیم شود که دید مناسبی برای مخاطبان خود ایجاد کند و کمترین میزان جابجایی و تحرک را ایجاد کند

که برای مخاطبین با بازه قد مختلف محدودیت دید در مشاهده تابلو وجود نداشته باشد، و مسیر را به گونه صحیح و روشن مشخص می‌کند.

این تابلوها به شکل‌های مختلف به صورت آویز نصب می‌گردد.

سیم فلزی و فیکسچر، لوله و یراق آلات استیل از تجهیزات تشکیل دهنده این دسته از محصولات تابلوهای راهنما است که با توجه به ساختار محیط مورد استفاده طراحان و سازندگان تابلوها مورد استفاده قرار میگیرند.

ادوات و تجهیزات استفاده شده برای این دسته از تابلوها تاثیر مستقیمی با طراحی تابلو خواهد داشت.

به طور کلی لوله و یراق آلات کرومی در تولید این مدل از تابلوها زیبایی و جلوه زیادی به نسبت به روش‌های دیگر ایجاد خواهد کرد.

تابلو آویز (سقفی) چیست

خاصیت دو طرفه بودن تابلو آویز (سقفی) چیست

تابلو آویز به صورت دوطرفه طراحی و ساخته می‌شوند در واقع از هر طرف نشانه‌های راهنما روی آنها درج می‌شود.

این خاصیت ویژه طراحی ویژه این تابلو باعث می‌گردد. این تابلوها راهنمایی مسیرها را از هر سمت برای مخاطبان پوشش خواهد داد.

به طور کلی برای تاکید و جلوه بیشتر تابلو آویز راهنما با قابلیت لایت باکس و نور داخلی توسط طراحان، طراحی و ساخته خواهد شد.

به طور کلی وجود تابلوهای آویز در مسیرهای پرتردد باعث میشود که افراد و عابران، زودتر به نقطه مقصد خود برسند.

اشتراک: