تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم ‌یکی از جدید ترین تابلو های است که وارد عرصه تبلیغات شده است. و با ورود آن به تابلو سازی تحویلی جدید و عظیم به را انداخته است. اگر قصد دارید با تابلو چلنیوم آشنا شوید با ما همراه شوید.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم نوعی تابلو حروف برجسته است که تلفظ صحیح آن چلنیوم می باشد. تابلو چلنیوم به دلیل زیبایی ک مناسب بودن ‌قیمت آن ، مورد استقبال و خرید اکثر مشتریان قرار دارد.

البته گسترش فناوری بر روی آن اثر گذاشته و باعث شده که در این نوع تابلو تنوع بسیار زیادی به وجود بیاید.

از تابلو های چلنیوم می توان  به عنوان تابلو تبلیغاتی شرکت ها، ارگان ها، تابلو سر در پاساژ، تابلو مغازه،

تابلو فروشگاه و مواردی مشابه مورد استفاده کرد که یکی  از موثرترین راه های تبلیغاتی در طولانی ‌مدت است.

چنلیوم که اصلی ترین ‌مواد اولیه استو به همین ‌دلیل نام این ‌تابلو را تابلو چلنیوم ‌گذاشته اند.

چلنیوم نوعی آلیاژ آلومینیوم است و طی فرایندی به صورت ورق های آینه ای تبدیل می شود که برای ساخت حروف برجسته به عنوان لبه کار استفاده می شود.

لبه کار در حروف چلنیوم همان برجسته گی حروف است و برجستگی حروف در ضخامت های 7، 9 و 11 سانتی متر تولید می شود

و به صورت رول چلنیوم در رنگ های مختلف و برند های متفاوت به فروش می رسند.

رول های چلنیوم انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها عبارت اند از رول چلنیوم ساده، رول چلنیوم لترمکس و رول های چلنیوم پانچ و….

پلکسی گلس

ورق پلکسی گلاس یا همان آکریلیک گلاس یکی دیگر از متریالی است که برای ساخت تابلو از آن استفاده می شود.

ورق پلکسی گلس نوعی پلاستیک است که به سه شکل مختلف تولید می شود ورق پلکسی گلاس رنگی، پلکسی گلاس شفاف و پلکسی گلاس آینه ای.

که هر کدام از این ورق ها در تابلو سازی  کاربردهای متفاوتی دارند. پر کاربرد ترین نوع ورق پلکسی در تابلو سازی ورق های پلکسی گلس رنگی است.

از پلکسی گلس به عنوان نمای اصلی حروف استفاده می شود. پلکسی های رنگی می توانند نور را از خود عبور دهند ام اجسامی که درشت آن ها قرار دارد، مشخص نمی شود.

این یکی از مهم ترین دلایلی است که از پلکسی گلس برای تابلو چلنیوم استفاده می شود.

زیرا در صورتی که در تابلو چلنیوم از نور پردازی استفاده شود، سیستم نورپردازی که داخل حروف برجسته قرار دارد، دیده نمی شود.

لامپ های اس ام دی

تابلو ال ای دی لیزری

امروزه لامپ های اس ام دی در شکل های مختلفی در بازار الکترونیک یافت می شود.

یکی از انواع لامپ های اس ام دی، اس ام دی های بلوکی است که در ساخت تابلو چلنیوم به عنوان روشنایی این تابلو استفاده می شود.

این لامپ ها در برند ها و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارد. البته لامپ اس ام دی که در ساخت تابلو چلنیوم استفاده می شود از نوع لامپ های ضد آب است.

ورقه پی وی سی

پس از ساخت تابلو چلنیوم، ورق های پی وی سی هم اندازه و هم شکل با حروف ساخته شده برش داده می شود و سیستم نورپردازی و لامپ های اس ام دی  روی پی وی سی مونتاژ و قرار می‌ گیرند.

منبع تغذیه

لامپ های  اس ام دی بلوکی که برای از آن ها استفاده می شود، به برق 12 ولت احتیاج دارد.

لازم است که  برق 220 شهری به 12 ولت تبدیل شود  که انجام این عمل به وسیله منبع تغذیه یا همان پاور  صورت می ‌گیرد.

بررسی سه مدل  تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم ‌ساده: این تابلو حروف برجسته چلنیوم  ظاهری ساده دارد و در رنگ های مختلف پلکسی گلاس و لبه چلنیوم ساخته می شود.

تابلو چلنیوم در سال های اولیه ورود خود به حرفه تابلو سازی به شکل کاملا ساده ساخته می شد

که پس از گذشت سال ها تحت تاثیر پیشرفت تکنولوژی و نوآوری های مجموعه های تابلو سازی قرار گرفت و  به شکل ها و مدل های متنوعی ساخته شده است.

روش ساخت تابلو چلنیوم ساده

روش ساخت این نوع از تابلو چلنیوم به این صورت است که در ابتدای کار، پلکسی گلاس مطابق با طرح مد نظر و هماهنگ با فونت دلخواه، برش داده می شود

و سپس چلنیوم را هماهنگ با پلکسی گلس می سازند و در نهایت لبه چلنیوم را دور تا دور پلکسی گلاس برش داده شده، نصب می کنند.

برای ساخت تابلو چلنیوم‌ ساده از لبه چلنیوم ، پلکسی گلاس ، SMD ، PVC و منبع تغذیه استفاده می شود.

تابلو چلنیوم‌ پلکسی دوبل:

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل با تابلو چلنیوم ساده، کمی تفاوت دارد و تفاوت آن این است که در تابلو چلنیوم‌ پلکسی دوبل از دو پلکسی گلاس با رنگ های متفاوت استفاده می شود

اما در تابلو چلنیوم ساده از یک رنگ‌ پلکسی گلس استفاده می شود. استفاده از دو رنگ مختلف پلکسی گلاس باعث جذابی و دید بهتر تابلو می شود.

البته تعداد رنگ و تعداد پلکسی در این نوع از تابلو ها  محدودیتی ندارد و با توجه به سفارش مشتری می توان چندین پلکسی گلاس در رنگ های مختلف تلفیق کرد.

تلفیق دو رنگ پلکسی گلاس مایع ای به نام کلروفرم صورت می گیرد.

برای ساخت تابلو چلنیوم پلکسی دوبل از لبه چلنیوم ، پلکسی گلاس در دو یا چند رنگ متفاوت ، SMD ، PVC و منبع تغذیه استفاده می شود.

تابلو چلنیوم هفت رنگ

این تابلو هفت رنگ مختلف را از خود به نمایش می دهد که در نوع خود از زیبایی خاصی برخوردار است؛

در مورد نحوه عملکرد این تابلو از این قرار است که کنترلر  وظیفه ارسال و دستور اطلاعات به اس ام دی ها را دارند

و باعث نشر رنگ های مختلف می شود. برای ساخت تابلو چلنیوم هفت رنگ از لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس سفید ، SMD RGB ، کنترلر، PVC و منبع تغذیه استفاده می شود.

جمع بندی

تابلو چلنیوم تابلو حروف برجسته است که برای ساخت آن از چلنیوم، پلکسی گلس، لامپ اس ام دی، منبع تغذیه، پی وی سی استفاده می شود.

تابلو چلنیوم انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها شکل ظاهری و کاربرد و قیمت متفاوتی دارد.

مرکز طراحی ساخت نصب تابلوهای تبلیغاتی در تمام نقاط. بازدید کاملا رایگان طراحی رایگان با ارائه رزومه بسیار قوی یکسال گارانتی بدون قید و شرط امکان بازدید و حضور در دفتر و کارگاه ساخت جهت اطمینان خاطر مشتری از متراژ و کیفیت ساخت مجهز به به دستگاه برش لیزر حکاکی لیزر چلنیوم معمولی چلنیوم پانچی چلنیوم دوبل چلنیوم سایدلایت حروف بکلایت حروف پلاستیک لبه سوئدی لبه هندی لاس وگاسی نئون فلکس استیل ال ای دی ثابت و روان بیلبوردی تابلو پزشکی همچنین اجرای انواع نماهای کامپوزیت و ترموود درطرح ها و مدل های مختلف ارائه بهترین طرح ها با مناسبترین قیمت و بسته های قیمتی متفاوت با بودجه مشتری

طراحی ، ساخت و نصب جدیدترین تابلوهای تبلیغاتی مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز ملزومات تابلوسازی اس ام دی بلوکی  انواع حروف برجسته تابلوهای خلاقانه و جذاب  تابلو روان در تمامی رنگ‌ها  اجرای نمای کامپوزیت و چوب ترموودانواع پروژکتورهای لیزی( لوگو ) و روشنایی استفاده از بهترین متریال‌های موجود در بازار ساخت ونصب حروف یکسال گارانتی معتبر شرکتی . همکاری موثر با ارگان‌های دولتی و خصوصی

* ساخت تابلو های ال ای دی ثابت و روان تک رنگ و فول کالر به صورت کاملا تخصصی با شدت نور و کیفیت بالا * تابلو روان با قابلیت نمایش فیلم ، عکس ، انیمیشن و تصاویر سه بعدی * تعویض برنامه تابلو روان و تعمیر آن * اجاره تلویزیون شهری و تابلو روان فول کالر SMD جهت کنفرانس ها و همایش ها * تابلو نرخ دیجیتالی ، کنترل بوسیله تلفن همراه * ساخت تابلو چلنیوم کریستالی، پانچی ، وکیوم ، استیل و… * زیر سازی کامپوزیت و چوب ترمو درجه یک * ساخت تابلو لایت باکس فریم دار و فریم لس با کیفیت بسیار بالا * ساخت تابلو پزشکی ، وکالت و فلکسی * ساخت تابلو های حروف برجسته ، پلاک و استیل * حکاکی و برش لیزر ( فلزی و غیر فلزی ) * تابلو نئون فلکسی جدید با تنوع رنگ های فسفری * جدیدترین تابلو ال ای دی ثابت هفت رنگ جهت فضای بسته

سیم‌کشی و برقکاری ساختمان، نصب و تعمیر آنتن مرکزی و دیجیتال، نصب و تعمیر لوستر و چراغ، تابلو برق و جعبه فیوز، نور مخفی و نورپردازی، سیم‌کشی، نصب و تعمیر تلفن، ساخت و تعمیر تابلوی تبلیغاتی (تابلو چلنیوم)

 

اشتراک: