تابلو نئون پلاستیک چیست ؟

تابلو نئون پلاستیک یکی از قدیمیترین و همین طور یکی از پایه های محکم تابلو سازی معاصر می باشد . نئون پلاستیک همین گونه که از نامش پیداست از متریال پلاستیک می‌ باشد . روشنایی تابلو نئون پلاستیک توسط گاز نئون تامین می شود .

ورق های پلاستیکی گلاس از متریال اصلی این تابلو بحساب می آید . از نوع پلی کربنات است که ظاهرش شفاف و شبیه به شیشه می باشد و در شرایطی که جنس آن تلق باشد که مقاومت بیشتری نیز از شیشه خواهد داشت .

تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک چگونه ساخته می شود ؟

نئون پلاستیک امروزه از جذاب ترین تابلوهای تبلیغاتی به شمار می رود. که آن را در زندگی روزمره در اماکن گوناگون مشاهده می نمایید . این نوع تابلو دارای مراحل ساخت جالبی می باشد. نحوه ساخت تابلو نئون شباهت زیادی به ساخت ظروف شیشه ای دست ساز دارد . پس لازم به ذکر است که ساخت نئون علاوه بر اینکه به معلومات اولیه نیاز دارد ، به تجربه و حوصله زیادی دارد و تقریبا باید گفت که بدون آموزش عملی ، یادگیری این کار غیرممکن می باشد.

– در مرحله نخست می بایست طرح مورد نظر به روی ورق های پلکسی گلاس شفاف برش داده شود .

در برش این ورق باید که از دستگاه های برش لیزری به نام CNC استفاده شود تا برشی که انجام می شود با کیفیتی صورت گیرد .

– در مرحله دوم انجام کار حروفی که برش داده شده اند باید که مطابق با طرح پیچ و خم و حالت داده شوند .

این حالت دهی حتما باید با حرارت انجام شود . حرارت به اندازه مورد نظر باید تنظیم شود تا ورق دچار سوختگی و آسیب دیدگی جدی نشود .

– پس از اتمام حالت دهی ، حروف بوسیله گاز نئون پر می شوند .

نوع نوردهی گاز نئون بصورتی است که پس از پر کردن حروف توسط گاز نئون باید دو عدد الکترود را به دو سر تابلو متصل نمایید و ولتاژ مناسب به آن بدهید تا گاز بتواند نور تولید نماید.

تابلو نئون پلاستیک

تابلوسازی آرشانئون

تابلو سازی آرشانئون به همراه تیمی با تجربه و مجرب و سابقه ای درخشان در صنعت تابلو سازی همواره آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی می باشد .

برای ارتباط با ما و کسب اطلاع از قیمت ها با شماره تماس های ذکر شده در سایت تماس حاصل فرمایید .

نئون پلاستیک را باید جد چلنیوم دانست.

جد بزرگوار چلنیومی که امروزه  قاطعانه جای  نیاکانش را به خود اختصاص داده و با سخت دلی  نقش آنها را هرچه کمرنگ تر کرده است.

در اصل تنها فرق بین  حروف برجسته چلنیوم و نئون پلاستیک، جنس زوار آن است. چلنیوم نام زوارش را به ارث برده . زواری از جنس آلیاژی خاصی از فلز آلومینیوم بوده ظاهر براق و دارای خاصیت  انعطاف پذیری است . در صورتی که نئون پلاستیک جنس زوارش از  جنس پلاستیک ( پلکسی گلس ) است که در روی کارش استفاده می شود. این یعنی چلنیوم تنها از روبرو و از سطح کار یعنی جایی که از جنس پلکسی است نورافکنی می کند در صورتی که نئون پلاستیک هم از سطح و هم از زوار به این امر با اهمیت می پردازد.

البته در توصیف تفاوت های این دو محصول باید به نورپردازی آن هم اشاره کرد. چرا که در واقع منبعی که نور نئون پلاستیک را تامین می کند، لامپ نئون است. همین نئون هایی که روی شیشه مغازه ها و فروشگاه ها  نصب می شود. البته با شکل خاص ومنحصر به فرد  استفاده در نئون پلاستیک. که از نظر نورپردازی در مساله شدت و زیبایی نور هنوز رقیبی ندارد .

 

اشتراک: